کد خبر: ۷۴۰۹۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

روند نگران‌کننده خروج نخبگان از ایران

نایب رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه روند خروج نخبگان از کشور نگران کننده است، گفت: بعضی از طرح‌ها در مجلس الویت ندارد و باید به جای آنها طرح هایی برای جذب نخبگان داشته باشیم و از آنها در حوزه های صمت، نفت و اقتصاد استفاده کنیم.
روند نگران‌کننده خروج نخبگان از ایران
آفتاب‌‌نیوز :

رحمت الله نوروزی در خصوص وضعیت خروج نخبگان از کشور، گفت: با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری و امام (ره) داشتند، باید برای حفظ نخبگان تلاش کنیم. ما بعد از انقلاب، گام‌های خوبی را توسط همین نخبگان برداشتیم اما نتوانستیم حمایت‌های لازم را از این قشر داشته باشیم؛ نخبگان نباید اشتیاقی برای رفتن از کشور داشته باشند و باید به توسعه همه جانبه کشور کمک کنند و این کار نیازمند حمایت از آنها است.

نماینده علی آباد در مجلس با تاکید بر کوتاه کردن بروکراسی اداری برای فعالیت نخبگان، گفت: مجلس باید ریل‌گذاری کرده و برای راحت تر کردن فعالیت آنها، بروکراسی اداری را کوتاه کند. نخبگان از بی توجهی مسوولین ناراحت هستند؛ بنابراین این قشر نباید در سیر بروکراسی اداری و بانک ها درگیر شوند و باید فضا را برای آنها فراهم کنیم اما بسیار نسبت به این موضوع بی توجهی شده است. اگر ژاپن به پیشرفت رسید، به این دلیل بود که توسعه کشور را بر پایه علم قرار داد همانطور که در احادیث و روایات داریم که پیامبر(ص) تاکید بسیاری به علم آموزی داشتند اما ما به توصیه پیامبر(ص) هم عمل نکردیم.

نوروزی با بیان اینکه مجلس و دولت اقدامی برای حمایت از نخبگان انجام نداده‌اند، اظهار کرد: نخبگان باید میدان دار باشند مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم انقلاب، به صورت صریح تاکید داشتند که فضا باید دست اندیشمندان و نخبگان باشد و همانطور که می‌بینیم بسیاری از انتصابات رهبری از میان قشر نخبه و جوان است اما ما فقط شعار دادیم و شعارها را عملیاتی نکردیم. بعضی از طرح‌های مجلس الویت ندارد و باید به جای آنها طرح هایی برای جذب نخبگان ارائه کرده و از آنها در حوزه‌های صنعت، نفت و اقتصاد استفاده کنیم و افراد با تجربه هم باید به جوانان کمک فکری دهند.

نایب رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما نگران روند خروج نخبگان از کشور هستیم، باید به این قشر میدان داد چراکه هر حوزه‌ای را به جوانان واگذار کردیم شاهد موفقیت در آنجا بودیم.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
7
واقعا جذب نخبه دارید ..آقازاده ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
8
بی خیال شما تحفگان مارابس است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین