کد خبر: ۷۴۰۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

نحوه برگزاری امتحانات نوبت اول دانش‌آموزان

در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس روزانه به دلیل وضعیت قرمز از نظر شیوع بیماری کرونا فراهم نباشد، با تأیید اداره آموزش و پرورش، ارزشیابی بر اساس شیوه‌نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دوره‌های تحصیلی در زمان شیوع بیماری کرونا انجام می‌شود.
نحوه برگزاری امتحانات نوبت اول دانش‌آموزان
آفتاب‌‌نیوز :

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در اجرایی فعالیت کد ۴-۸، با عنوان «برنامه‌ریزی، طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیر نهایی در سال ۱۴۰۰» برنامه ابلاغیه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ موضوع بخشنامه شماره ۱۴۰.۱۱۶ تاریخ نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس مصوبه ۹۷۷ مورخ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ شورای عالی آموزش و پرورش و آیین‌نامه‌های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به منظور نظم و برنامه‌ریزی برای فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت اول/ نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی مدارس روزانه، داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ایثارگران، بر رعایت نکات زیر تأکید می‌شود:

در مناطقی که بر اساس بخشنامه ۱۴۰.۲۵۷ مورخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، آموزش به شیوه حضوری در مدارس جریان دارد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان به صورت حضوری و مطابق آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی دوره‌های تحصیلی با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.

در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس روزانه به دلیل وضعیت قرمز از نظر شیوع بیماری کرونا فراهم نباشد، با تأیید اداره آموزش و پرورش، ارزشیابی بر اساس شیوه‌نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دوره‌های تحصیلی در زمان شیوع بیماری کرونا (بخشنامه شماره ۴۶۰.۳۸۷ مورخ ۲۳ آذر ۱۳۹۹) انجام می‌شود.

ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش‌آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد، متقاضیان تغییر رشته، تعیین رشته، تعیین پایه و جهش تحصیلی در تمام دوره‌های تحصیلی، به صورت حضوری انجام می‌شود.

طراحی سؤالات پایه نهم این دانش‌آموزان، به صورت هماهنگ استانی و برای داوطلبان آزاد پایه ششم، به صورت هماهنگ منطقه‌ای و در هر دو مورد بر اساس بارم‌بندی وضعیت قرمز در نوبت شهریور ماه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ انجام می‌شود.

امتحانات نهایی حضوری پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه روزانه (دی ماه)، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری بر اساس بخشنامه شماره ۴۶۰.۴۱۸ مورخ نهم آذر ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

برنامه درسی شرایط کرونا در وضعیت قرمز و بارم بندی دروس، در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir قابل مشاهده است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین