کد خبر: ۷۴۱۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

نشانه‌های حمله آسم در افراد چیست؟

معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نشانه های مهم حمله آسم را تشریح کرد.
نشانه‌های حمله آسم در افراد چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر پورآدینه گفت: آسم بیماری است که بر اثر آن، مجرای هوا که از طریق آن هوا به ریه ‌ها منتقل می‌شود باریک و متورم می‌شود و ممکن است مخاط اضافی در آن تولید شود.

وی با بیان اینکه تنفس مواد تحریک کننده مانند گرده گل و گرد و غبار موجب می‌شود مجرای هوایی بیشتر متورم و ماهیچه های اطراف آن سفت شوند، اضافه کرد: این شرایط، تنفس را دشوار می کند و منجر به حمله آسم می شود.

معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به مهم ترین علایم حمله های آسم بیان کرد: تنگی نفس، خس خس سینه، سرفه، تنگی قفسه سینه و تنفس سریع از جمله علایم این بیماری هستند.

وی افزود: تنگی نفس یکی از اولین علایم آسم است و این نشانه، زمانی ظاهر می‌شود که راه های هوایی ملتهب و باریک شوند و به همین دلیل، مقدار مورد نیاز از اکسیژن به ریه ‌ها منتقل نمی شود و باعث می‌شود فرد احساس تنگی نفس کند.

دکتر پورآدینه با اشاره به اینکه محرک ‌هایی مانند گرد و غبار، دود و گرده باعث حمله آسم می شوند، ابراز کرد: هنگامی که این ریزذرات وارد مجاری هوایی می‌شوند مجرای تنفسی ملتهب و موجب سرفه می شود.

وی ادامه داد: سرفه ‌های مرتبط با آسم در افرادی که از بیماری حاد تنفسی رنج می‌برند به راحتی متوقف نمی‌شود و می تواند به دلیل محرک‌ هایی باشد که باعث آسم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علامت سرفه در زمستان بدتر می شود و حملات آسم می‌تواند به دلیل وجود ویروس آنفلوانزا شروع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین