کد خبر: ۷۴۲۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
تبلیغات

۸ نکته‌ی کلیدی در انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب

هدایای تبلیغاتی از موارد بسیار موثر در پیشرفت و رسیدن سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف به سود‌های بزرگ است. به وسیله این هدایا می‌توان مشتریان جدید برای کسب و کار خود پیدا کرد. علاوه بر این این هدایا با ایجاد خاطره‌ای خوش در ذهن افراد، مشتریان قدیمی را نیز به محصولات و یا خدمات شما پایبند می‌کنند. همه این موارد و تاثیرات توسط روانشناسان برتر مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و اثبات شده‌اند.
۸ نکته‌ی کلیدی در انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب
آفتاب‌‌نیوز :

هدایای تبلیغاتی را می‌توان در گروه‌های مختلف و برحسب فیلتر‌های متفاوتی دسته‌بندی کرد. برای مثال می‌توان بر اساس قیمت هدایا، نوع هدایا، محل و یا زمان ارائه هدایای تبلیغاتی و ... دسته بندی‌هایی را با عناوین هدایای تبلیغاتی نفیس یا ... ایجاد کرد. این دسته‌بندی‌ها به شما در انتخاب بهترین گزینه‌ها برای کسب و کار خودتان کمک خواهند کرد. برای انتخاب بهترین دسته‌بندی و مناسب‌ترین هدایا برای مشتریان خود، لازم است با تعدادی نکات مهم و کلیدی آشنا شوید.

در ادامه این مطلب به بررسی ۱۰ نکته کلید و بسیار حیاتی در انتخاب و ارائه هدایای تبلیغاتی خواهیم پرداخت. با دانستن و رعایت این نکات، بی شک سود‌های کلانی نصیب کسب و کار شما خواهد شد.

مهم‌ترین مواردی که باید حین انتخاب هدایای تبلیغاتی بدانید!

برای اینکه هدایای تبلیغاتی تاثیر مورد نظر شما را داشته باشند و شما را به اهدافتان برسانند، باید ویژگی‌هایی را در بر داشته باشند. با تهیه هدایای تبلیغاتی بدون تحقیق و بررسی‌های لازم نه تنها به سود نخواهید رسید بلکه هزینه‌های کلانی را نیز اتلاف خواهید کرد. پس اگر می‌خواهید مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید، بهتر است حتما نکات زیر را در حین انتخاب هدایای تبلیغاتی در نظر داشته باشید:

1. هدایایی مرتبط با کسب و کار خود انتخاب کنید!

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، ارتباط محصولات یا خدمات شما با هدایای تبلیغاتی است که می‌خواهید ارائه کنید. پس پیش از اقدام برای خرید هدیه بهتر است طی جلسه‌ای با اعضای بخش بازاریابی و تبلیغات شرکت خود در خصوص هدایای مرتبط با کسب و کار خود بحث کنید. با استفاده از تکنیک طوفان ذهنی می‌توانید موارد جالبی را از نظرات افراد مختلف جمع‌آوری کنید.

بیایید با یک مثال به توضیح این مسئله بپردازیم. فرض کنید شما یک شرکت علمی و فرهنگی دارید که مشتریان آن بیشتر خبرنگارها، معلمان، دانشجو‌ها و ... هستند. برای چنین کسب و کاری هدیه‌ای فرهنگی مانند کتاب یا دیوان حافظ نفیس گزینه مناسبی خواهد بود. در حالیکه بسته ابزارآلات برای چنین شرکتی مناسب نخواهد بود. اما همین هدیه ابزارآلات برای تبلیغات شرکت مهندسی بسیار جالب و جذاب می‌باشد.

پس پیش از بررسی سایر ویژگی‌های هدایا بهتر است دسته‌بندی هدیه خود را بر اساس نوع کسب و کار خود تعیین کنید تا در مراحل بعدی از خرید هدایای تبلیغاتی دچار سردرگمی نشوید. 

۱۰ نکته‌ی کلیدی در انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب

2. استراتژی تبلیغاتی شما چیست؟

پیش از خرید هدایا باید در خصوص موضوع و اهداف کمپین تبلیغاتی خود تصمیم‌گیری کنید و به برخی سوال‌ها پاسخ دهید. از جمله این سوال‌های مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این تبلیغات برای کدام دسته از مخاطبان و مشتریان شما هستند؟
  • فصل یا زمان مورد نظرتان برای شروع ارائه هدایای تبلیغاتی چه زمانی است؟
  • هدفتان از ارائه هدایای تبلیغاتی آشنایی با چه کالا و یا خدماتی است؟
  • بودجه مورد نظر شما به چه اندازه است؟ و ...

3. شناخت مخاطب

نکته مهم دیگر، توجه به گروه مشتریان است. این هدایای تبلیغاتی به دست چه کسانی خواهد رسید؟ مخاطبان شما بزرگسالان هستند یا جوانان یا کودکان؟ مشتریان شما چه مشاغلی دارند؟ آیا پزشک هستند یا خبرنگار یا معلم و ...؟ پاسخ دادن به چنین سوالاتی گروه مشتریان و مخاطبان شما را مشخص خواهد کرد.

دانستن این موضوع، به شما کمک خواهد کرد تا هدایای مناسب‌تری را بر اساس سلیقه و نظر مخاطبان خود تهیه کنید و بیشترین تاثیرگذاری را بر این افراد داشته باشد. برای مثال اگر کسب و کار شما مربوط به کودکان باشد، باید هدایایی با رنگ‌ها و کاربرد‌های کودکانه‌تر تهیه کنید.

4. خلاقیت، عنصر اصلی هدایای تبلیغاتی!

هدف از تبلیغات نشان دادن نقطه تمایز کسب و کار خود با سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها است. یکی از مواردی که در نشان دادن این ویژگی مهم تاثیرگذار است، تهیه هدایای تبلیغاتی جذاب و خلاقانه می‌باشد. برای تهیه هدایای تبلیغاتی خلاقانه باید هدیه‌های کلیشه‌ای را فراموش کنید. برای مثال حتما مخاطبان و مشتریان شما بار‌ها و بار‌ها سررسید، خودکار و دفترچه یادداشت دریافت کرده‌اند؛ بنابراین با تهیه چنین هدایای تکراری و کلیشه‌ای دیگر نمی‌توان مخاطبان را به وجد آورد.

تهیه هدایای خلاقانه کاری چالش برانگیز و سخت می‌باشد. به همین علت تعدادی از فروشگاه‌ها با استفاده از نظر کارشناسان خبره در امر تبلیغات، بسته‌های تبلیغاتی خلاقانه را برای شما آماده کرده‌اند. یکی از این فروشگاه‌ها آراهنر فاخر ایرانی می‌باشد اصلی‌ترین علت محبوبیت هدایای تبلیغاتی آراهنر خلاقیت و نوآوری هدایای آن می‌باشد. 

۱۰ نکته‌ی کلیدی در انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب

5. کاربردی بودن هدایا، نکته اساسی در تهیه هدایای تبلیغاتی!

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خرید هدایای تبلیغاتی باید در ذهن خود داشته باشید، کاربردی بودن آن‌ها است. حتی اگر گران‌ترین و بهترین هدایا را نیز تهیه کنید، بدون داشتن کاربرد هیچ تاثیر بخصوصی بر مخاطب نخواهد داشت. هدایای کاربردی در طول روز ممکن است بار‌های توسط مشتریان مورد استفاده قرار بگیرند. همین ویژگی باعث می‌شود برند شما دفعات بیشتری توسط مخاطب دیده شود و بیشتر در ذهن او بماند.

فروشگاه آراهنر و هدایای خلاقانه آن را به خاطر دارید. آراهنر علاوه بر عنصر خلاقیت، ویژگی کاربردی بودن هدایا را نیز در نظر گرفته است. از جمله هدایای کاربردی آراهنر می‌توان به بسته دستینه، بسته هدیه تبلیغاتی پادرنج، مهنا و ... اشاره کرد. با مراجعه به وبسایت آراهنر می‌توانید ویژگی هر یک از این هدایا را بررسی نمایید.

6. کیفیت هدایای تبلیغاتی

نکته حایز اهمیت دیگر، کیفیت هدایای تبلیغاتی می‌باشد. در واقع حتی اگر هدیه متناسب با کسب و کار شما باشد نیز هدیه‌ای بی ارزش تلقی خواهد شد. این نکته در پیشرفت و یا افول شرکت شما بسیار حایز اهمیت است. زیرا هدایای تبلیغاتی به نوعی نماینده محصولات و خدمات شما هستند؛ بنابراین اگر از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند تاثیر بدی بر ذهنیت مشتری در مورد برند شما خواهند داشت.

پس حتما هدایای خود را از فروشگاه‌های معتبر و با تجربه در خصوص هدایای تبلیغاتی تهیه کنید.

7. تناسب زمان‌بندی ارائه با نوع هدایا

شاید در مراجعه به وبسایت آراهنر با هدیه‌ای مانند صهبا مواجه شوید که بسته‌ای خلاقانه و کاربردی از شربت‌های طبیعی است. این هدیه برای فصول گرم سال گزینه مناسبی هستند، اما در فصل زمستان شاید برای مشتریان چندان خوشایند نباشند. برای مثال در فصول سرد می‌توانید از هدایایی مانند بسته مهنا آراهنر استفاده کنید که انواع مختلفی از دمنوش‌های سلامتی بخش را شامل می‌شود؛ بنابراین نکات و مثال‌ها به این نتیجه می‌رسیم که موضوع و تم هدایا باید با زمان ارائه آن مرتبط باشند تا بهترین تاثیر و ماندگاری را در ذهن مشتریان داشته باشند. پس با نزدیک شدن به مناسبت‌هایی مانند جشن نوروز و یا شب یلدا نیز بهتر است هدایایی با تم ویژه این مناسب‌ها برای امر تبلیغات خریداری کنید.

8. بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی را فراموش نکنید!

شاید تصور کنید مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر مشتریان و علاقمندی آن‌ها صرفا نوع هدایا و کیفیت آن است. در حالیکه پیش از آن بسته‌بندی هدیه توسط مشتریان دیده می‌شود. شما می‌توانید انواع مختلفی از بسته‌های چوبی و یا کیف دستی‌ها را از فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید. همچنین می‌توانید انواع هدایای مدیریتی را نیز در آراهنر مشاهده کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین