کد خبر: ۷۴۳۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

مسدود شدن آزاد راه تبریز _ زنجان به علت برف و کولاک

با توجه به بارش شدید برف و کولاک شدید، جاده تبریز _ زنجان، امروز شنبه آذر ۱۴۰۰ مسدود شد.
مسدود شدن آزاد راه تبریز _ زنجان به علت برف و کولاک
آفتاب‌‌نیوز :

وضعیت جاده در محور زنجان به تبریز و بالعکس به علت نداشتن زیرساخت استاندارد نامناسب بوده و تردد را برای رانندگان به ویژه رانندگان کامیون دشوار کرده است. هم اکنون در تمامی جاده‌های استان شاهد بارش برف و کولاک هستیم

جاده های زنجان، بارانی مه آلود و برفی است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون آزادراه‌ها و سایر جاده‌های ارتباطی این استان، برفی، بارانی و پوشیده از مه غلیظ است.

جواد یوسفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر آزادراه های زنجان - تبریز، زنجان - قزوین، جاده ترانزیت زنجان - میانه، زنجان - خرم دره - ابهر بارانی و مه آلوده است.

وی یادآوری کرد: در اثر پدیده های جوی رخ داده، این مسیرهای ارتباطی لغزنده و دید افقی رانندگان در اثر مه به شدت کاهش یافته است.معاون راه

داری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تردد در گردنه های زنجان - طارم و زنجان - تهم چورزق ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ امکانپذیر و مه غلیظ نیز این مسیرها را پوشانده است.

یوسفی ادامه داد: جاده زنجان - بیجار، زنجان - دندی، دندی - تخت سلیمان، زنجان به ارمغانخانه، نیک پی - ماهنشان نیز بارانی و پوشیده از مه است.

وی متذکر شد: رانندگان در این مسیرهای ارتباطی از چراغ های مه شکن استفاده کنند و از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کرده و عجله ای در ادامه مسیر نداشته باشند.

یوسفی افزود: رانندگان خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی، اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی مجهز کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان زنجان امروز هوای این استان بارانی و برفی است.

یوسفی ادامه داد: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۰ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین