کد خبر: ۷۴۴۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

انتشار تصاویر تازه از موتور رپتور جدید توسط "ایلان ماسک"

"ایلان ماسک" بنیانگذار شرکت فضایی خصوصی "اسپیس‌ایکس" ویدئویی را به اشتراک گذاشته است که هدایت‌پذیری موتور رپتور جدید این شرکت را نشان می‌دهد.
انتشار تصاویر تازه از موتور رپتور جدید توسط
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آی‌ای، در اوایل ماه جاری، "ایلان ماسک" در توییتر اظهار داشت که شرکت "اسپیس‌ایکس" احتمالاً در پی یک رکود و بحران اقتصادی شدید جهانی ورشکست خواهد شد.

این اعلام به دنبال اخباری مبنی بر ایمیلی که ادعا می‌شد از طرف "ماسک" به کارمندان "اسپیس‌ایکس" ارسال شده است، مطرح شد که گویا در آن در مورد خطر ورشکستگی این شرکت در صورتی که نتوانند موشک "استارشیپ"(Starship) خود را تا سال آینده راه اندازی کند، صحبت کرده است.

در این ایمیل مفصل، "ماسک" به کارمندان "اسپیس‌ایکس" گفته بود که مشکلات در تولید موتور رپتور، بسیار وخیم‌تر از آن چیزی است که قبلاً گمان می‌رفت و این شرکت برای برون رفت از این بحران به کمک همه نیاز دارد و حتی از آنها خواسته بود در صورت امکان به تعطیلات نروند و پای کار باشند تا این پروژه به سرانجام برسد.

حالا پس از گذشت مدتی به نظر می‌رسد حداقل برخی از چیزها ممکن است بالاخره در مسیر درست قرار گرفته باشند، چرا که "ایلان ماسک" به تازگی ویدئویی از آزمایش موفقیت آمیز فرمان‌پذیری موتور رپتور مرحله اول موشک "استارشیپ" به نام "سوپر هوی"(Super Heavy ) را به اشتراک گذاشته است.

وی زیر این تصویر نوشت: هر موتور "رپتور ۱" که در تصویر مشاهده می‌کنید، ۱۸۵ تن نیرو تولید می‌کند. ساخت موتور "رپتور ۲" به تازگی آغاز شده که بیش از ۲۳۰ تن یا بیش از نیم میلیون پوند نیرو تولید خواهد کرد.

این خبر خوبی است، به خصوص با توجه به اینکه تعداد زیادی از این موتورهای رپتور باید تولید شوند.

گزارش شده است که هر موشک "استارشیپ" به ۳۹ موتور رپتور نیاز دارد که ۳۳ مورد برای تقویت کننده غول پیکر مرحله اول آن به نام "سوپر هوی" و شش مورد برای فضاپیمای مرحله بالایی که به عنوان "استارشیپ" شناخته می‌شود، مورد نیاز است.

هنوز تایید نشده است که آیا "اسپیس‌ایکس" روی ریل افتاده و به مسیر خود بازگشته است یا خیر. به هر حال این ویدئو فقط می‌تواند تلاشی برای اطمینان بخشیدن به سرمایه‌گذاران محتاط پس از افشای ایمیل مذکور باشد. اما در هر صورت، خبرهای مثبتی برای این شرکت به همراه دارد.

"استارشیپ" اولین نمونه از سفینه فضایی "اسپیس‌ایکس" برای سفر به اعماق فضا است که برای بردن انسان به کره ماه و در نهایت به سیاره مریخ طراحی شده است.

موتور "خلاء رپتور" که "RVac" نیز نامیده می‌شود، اساساً یک موتور موشک است که به طور خاص برای مانور در فضا طراحی شده است. موتورهای خلاء برای عملکرد موثرتر در محیطِ به شدت چالش برانگیز فضا ساخته شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین