کد خبر: ۷۴۴۳۴۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰

کسر خدمت سربازی با پایان‌نامه‌های دانشجویی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه گفت: دانشجویانی که هنوز سربازی نرفته اند، درصورتی که پایان نامه‌های دوره ارشد و دکتری آن‌ها در حوزه دفاع مقدس باشد، کسر خدمت سربازی می‌گیرند.
کسر خدمت سربازی با پایان‌نامه‌های دانشجویی
آفتاب‌‌نیوز :

سردار ناصر باباخانی در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با دانشگاه پیام نور کرمانشاه که امروز(۳۰ آذر) برگزار شد، بااشاره به مفاد این تفاهم نامه، اظهار کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده، از این پس دانشجویان دانشگاه پیام نور کرمانشاه دو واحد درسی دفاع مقدس را خواهند گذراند.

وی اضافه کرد: از دانشگاه درخواست کرده ایم تا این دو واحد درسی را در ترم اول به دانشجویان ارائه دهد تا نسل جوان ما با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه با تاکید براینکه همه اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس نقش داشتند، اعلام کرد: تجربیاتی که رزمندگان و مردم ما در دوران دفاع مقدس بدست آوردند را باید به جوانانی که امروز در دانشگاه تحصیل می کنند و سرمایه های اصلی کشور هستند و آینده ایران را بدست می گیرند، انتقال دهیم.

به گفته این فرمانده نظامی با انتقال این تجربه به نسل جدید، آنها هم پیام آوران فرهنگ دفاع مقدس برای نسل های آینده خواهند بود.

وی در ادامه به پژوهش هایی که در دانشگاه ها در حوزه دفاع مقدس می شود هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پژوهش ها و تحقیقاتی در دانشگاه ها در حوزه دفاع مقدس انجام می گیرد که ما از آنها استفاده می کنیم.

باباخانی به در دست اجرا بودن تدوین دانش نامه دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: این دانش نامه در سه حوزه شهدا، نظامی و جغرافیایی و فرهنگی در حال تدوین است که برای اتمام آن به همراهی و همکاری اساتید و دانشجویان نیاز داریم تا پس از انتشار در اختیار پژوهشگران و مردم قرار گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: درصورتی که دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که به سربازی نرفته اند، تحقیق، پژوهش و پایان نامه در حوزه دفاع مقدس داشته باشند و در این رابطه با حوزه آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های های دفاع مقدس ارتباط بگیرند، از مدت زمان خدمت سربازی آنها کاسته خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه یادآورشد: همچنین این بنیاد از چنین پایان نامه هایی نیز حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی خواهد داشت که این موضوعات هم در تفاهم نامه امروز آمده است‌.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین