کد خبر: ۷۴۴۴۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶

افشاگری بزرگ واشنگتن پست از نقش اسرائیل در پرونده قتل خاشقجی

برنامه جاسوسی پگاسوس وابسته به شرکت ان اس او رژیم صهیونیستی روی تلفن همسر جمال خاشقجی چند ماه قبل از مرگ این روزنامه‌نگار سعودی نصب شده بود.
افشاگری بزرگ واشنگتن پست از نقش اسرائیل در پرونده قتل خاشقجی
آفتاب‌‌نیوز :

برنامه جاسوسی پگاسوس بعد از بازجویی از حنان العتر توسط نیروهای امنیتی فرودگاه دبی چند ماه قبل از مرگ و قطعه قطعه کردن جسد جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در اکتبر ۲۰۱۸ روی تلفن حنان العتر نصب شده بود.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، افشای این اطلاعات جزئی از تحقیق مستمری است که سازمان روزنامه‌نگاری شامل موسسات خبری است که در برنامه پگاسوس برنامه‌ریزی می‌کند، برنامه‌ای که از سوی شرکت ان اس او اسرائیل به دولت‌ها فروخته شده و برای نظارت بر خبرنگاران، سیاستمداران و فعالان حقوق بشر استفاده شد.

شرکت ان اس او اعلام کرد، دلیلی برای استفاده از برنامه‌های جاسوسی برای هدف‌گیری العتر وجود ندارد؛ اما بررسی تلفن او که توسط بیل مارزاک از گروه تحقیقات امنیت سایبری Citizen Lab، انجام داده، نشان داد که این برنامه به صورت دستی روی تلفن العتر در حین بازداشتش از سوی مقامات امارات در آوریل ۲۰۱۸ نصب شده است.

گروه تحقیقاتی Citizen Lab اعلام کرد، عملیات جاسوسی از سوی مزدور دولت امارات انجام شده است.

جمال خاشقجی ماه‌ها قبل از مرگش و پیش از آنکه بخواهد با خدیجه جنگیز در ترکیه نامزد کند، در آمریکا هم با یک مهماندار هواپیما ازدواج کرده بود.

خاشقجی هرگز ازدواج خود را با "حنان العتر"، مهماندار مصری که برای هواپیمایی امارات کار می‌کرده در آمریکا ثبت نکرد؛ اما یک جفت انگشتر به قیمت ۱۵۰۰ پوند (۲۰۰۰ دلار) خریداری کرده بود. رسید حلقه‌ها را خانم العتر هنوز هم نگهداری می‌کند.

العتر به یاهو نیوز گفته بود که چگونه این زوج ۹ سال قبل از عروسی در کنفرانسی در دبی با هم ملاقات کرده‌ بودند. آنها شماره تلفن رد و بدل کردند و با هم در تماس بودند و عکس‌ و فیلم و اشعار عربی مورد علاقه‌شان را به اشتراک می‌گذاشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین