کد خبر: ۷۴۴۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
جروزالم پست مدعی شد

پایان همکاری دانشگاه فرایبورگ آلمان با دانشگاه اصفهان

روزنامه اسرائیلی"جروزالم پست" مدعی شد برنامه تبادل و همکاری علمی میان دانشگاه فرایبورگ آلمان و دانشگاه اصفهان در سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل آنچه "افزایش منازعات سیاسی در ایران" و "منازعات در همکاری‌های دوجانبه علمی میان ایران و آلمان" از سوی دانشگاه فرایبورگ ذکر شده بود به حالت تعلیق درآمد.
پایان همکاری دانشگاه فرایبورگ آلمان با دانشگاه اصفهان
آفتاب‌‌نیوز :

این روزنامه اسرائیلی در ادعای خود اشاره کرده است دانشگاه فرایبورگ در ایالت بادن وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان به دلیل آنچه منازعات سیاسی در ایران ذکر کرده از همکاری علمی با دانشگاه اصفهان منصرف شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ "جروزالم پست" اشاره می‌کند که مطالبی در سایت دانشگاه اصفهان در گرامیداشت روز قدس و راهپیمایی آن روز و تاکید بر لزوم نابودی اسرائیل منتشر شده بود.

یکی از مقام‌های دانشگاه فرایبورگ به این روزنامه گفته که تنها تعداد کمی از دانشجویان ایرانی هم اکنون در دانشگاه فرایبورگ حضور دارند و از دانشگاه فرایبورگ هیچ دانشجویی در دانشگاه اصفهان حضور ندارد.

این مقام دانشگاه فرایبورگ به "جروزالم پست" درباره تظاهرات روز قدس و شعار مرگ بر اسرائیل از سوی ایران گفته است: در سال ۲۰۱۶ میلادی دانشگاه ما به طور آشکار از دانشگاه اصفهان انتقاد کرد و خواستار مدیریت آن دانشگاه در فاصله گرفتن از تمایلات یهودستیزانه(!) شده بود.

این روزنامه در ادامه می‌افزاید: "در سال ۲۰۱۶ میلادی، یک تشکل دانشجویی دانشگاه اصفهان رقابت کارتونیستی با موضوع هولوکاست و نفی آن را برگزار کرد".

این روزنامه می‌نویسد: "فرایبورگ بیش از دو دهه رابطه همکاری نزدیکی با اصفهان داشته و تنها ایالت آلمان است که با شهری در ایران چنین رابطه نزدیکی داشته است. در شورای شهر فرایبورگ نمایندگان احزاب سوسیال دموکرات، سبز و حتی حزب ضدمهاجرت آلترناتیو برای آلمان همگی حامی همکاری آن ایالت با اصفهان بوده‌اند. در سال ۲۰۰۸ میلادی دانشگاه فرایبورگ از "محمد خاتمی" رئیس‌جمهوری وقت ایران برای ارائه سخنرانی درباره گفتگوی میان جهان اسلام و غرب دعوت به عمل آورد. این در حالی است که خاتمی "صهیونیسم را تداوم فاشیسم" دانسته بود و از "روژه گارودی" متفکر فرانسوی منکر هولوکاست دفاع کرده بود".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
5
0
آفتاب نیور تابلو که شعبه ای از روزنامه های اسرائیلی هستی! حیف که مسوولین خوابند!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین