کد خبر: ۷۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۴ - ۱۰:۰۹

آخرین وضعیت گنجی از زبان عضو تيم سه نفره مذاكره كننده با دادستاني

آفتاب‌‌نیوز :

عيسي سحرخيز عضو تيم سه نفره مذاكره كننده با دادستاني و مقامات زندان اوين با اعلام اين خبر گفت: با اينكه شخص قاضي مرتضوي در تماس تلفنی به خانواده گنجي وعده داده بود كه آنها مي‌توانند،راس ساعت چهار بعدازظهر در بیمارستان میلاد با وي ملاقات كنند اما این امر پس از چند ساعت سرگرداني، سرانجام ساعت ده و نيم یک شنبه شب، محقق شد. 

وي در ادامه با اشاره به وضعيت جسماني اكبر گنجي و نظر پزشكان معالج درباره وي تاكيد كرد با اينكه بنا به توصيه پزشكان بهداري زندان اوين انتقال گنجي به بيمارستان بايد بسيار زودتر انجام مي شد اما اميدوار هستيم كه صدمات ناشي از این تأخير برگشت ناپذير نباشد. 

اين فعال سياسي درباره وضعيت فعلي اكبر گنجي گفت: هم اكنون با توجه به خارج شدن گنجي از زندان، وی تحت مراقبت پزشكان معالج زير سرم قرار دارد و بنا به تجويز پزشكان و براي آغاز درمان وی باید اعتصاب غذای خود را پایان دهد و با توجه به اعتصاب غذاي 36 روزه به اين دلیل كه عملاً امكان خوردن غذا براي گنجی ميسر نيست، به مقدار بسيار جزيي خوردن غذا را آغاز كرده است. 

عيسي سحرخيز ادامه داد: هر دو زانوي اكبر گنجي آسيب ديده است و احتياج به درمان فوري دارد. مينيسك زانوي پاي راست گنجي پاره شده است و به تاندون‌هاي پاي چپ وي نيز آسيب‌هاي جدي وارد آمده است و از همه حائز اهميت‌تر بيماري ديسك كمر گنجي مي باشد كه پزشكان در اين باره برای وی يك ماه استراحت مطلق تجويز كرده اند. 

وي افزود: صدمات ناشي از اعتصاب غذا و واريس و آسم نيز وضعيت گنجي را دشوارتر كرده است و در نتيجه بايد اين بيماري‌ها نيز مورد معاينه و درمان قرار گيرند تا وضعيت گنجي رو به بهبود قرار گرفته و مواد حياتي بدن وي به حد نرمال برسد.
این فعال سیاسی تاکید کرد که با وجود دستور پزشکان برای فیزیوتراپی روزانه پس از عمل جراحی وهمچنین معالجه با آب گرم و نبوداین امکانات در زندان بازگشت گنجی به زندان را در دو،سه ماه آینده را غیر ممکن دانست. 

سحرخيز در پايان با اعتراض نسبت به جلوگيري از ملاقات وكلاي گنجي با وي ضمن خلاف قانون دانستن اين امر ابراز اميدواري كرد كه هر چه سريعتر امكان ملاقات آنها با گنجي فراهم شود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین