کد خبر: ۷۴۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۲:۵۶
مدیرعامل اتحادیه‌های لبنی عنوان کرد

خطر تعطیلی کارخانجات لبنی تا پایان ماه

شاید برخی به دنبال واردات باشند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل اتحادیه‌های لبنی گفت: «صنایع لبنی كشور در صورت حل نشدن مشكلاتشان تا پایان ماه جاری، مجبور به تعطیلی ناخواسته خواهند شد».

به گزارش ایسنا، علی احسان ظعفری اظهار داشت: «در دو روز گذشته گردهمایی واحدهای لبنی سراسر كشور با حضور بیش از 100 كارخانه در اعتراض به برخی تصمیم‌ها برگزار شدب.

وی افزود: «صاحبان صنایع در این گردهمایی به مشكلاتی همچون پرداخت نشدن ضرر و زیان واحدهای لبنی در سال گذشته، تثبیت اجباری قیمت‌ها از سال 1384 و مشخص نشدن قیمت مواد لبنی در سال جاری اعتراض كردندب. 

مدیرعامل اتحادیه‌های لبنی تصریح كرد: «صاحبان صنایع لبنی در این گردهمایی در قطعنامه‌ای خواستند كه تا پایان ماه اردیبهشت، سه موضوع پرداخت مابه‌التفاوت قیمت سال گذشته به رقم كارشناسی، مشخص شدن قیمت لبنیات و شیر خام در سال جاری و رها شدن محصولات لبنی از شمول قیمت‌گذاری بررسی و حل شود؛ در غیر این صورت كارخانه‌داران مجبور به تعطیلی ناخواسته خواهند بود». 

ظعفری ادامه داد: «برای حضور در این گردهمایی و حل مشكلات این صنعت، صاحبان صنایع لبنی از دورترین نقاط كشور آمده بودند، اما در نهایت مشخص نشد چه نهادی مسول تصمیم‌گیری در این خصوص است».

مدیرعال اتحادیه‌های لبنی گفت: «وزارتخانه‌های جهاد كشاورزی و بازرگانی به عنوان دو نهاد مرتبط با این صنعت در گفت وگو با صاحبان صنایع لبنی اعلام كرده‌اند كه وضعیت فعلی خواست آن‌ها نیست؛ در این صورت چه نهادی مسوول تصمیمات گرفته شده در خصوص صنعت لبنیات است»؟

ظعفری با بیان این كه واحدهای لبنی توان خرید شیرخام به قیمت مصوب كیلویی 290 تومان را ندارند، افزود: «ضمن آن كه هیچ دامداری نیز قادر به تولید شیرخام به قیمت كمتر از 400 تومان نیست».

وی خاطرنشان كرد: «صنایع لبنی تا كنون با استفاده از تسهیلات بسیار بالای دریافتی از بانك‌ها به فعالیت ادامه داده‌اند، اما بعد از این توان ادامه این وضعیت را ندارند».

به گفته ظعفری درصورت ادامه این وضعیت همه كارخانه‌ها به ورشكستگی كشیده شده و صنعت لبنی داخلی نیز از بین خواهد رفت كه راه‌اندازی مجدد آن نیز هزینه سنگین را به دنبال دارد. در این وضعیت زمزمه‌هایی نیز از صفر شدن تعرفه واردات محصولات لبنی به گوش می‌رسد كه این كار تیر خلاص به تولید داخل خواهد بود.

وی اظهار كرد: «شاید هدف برخی آن است كه كشور دوباره به وضعیت قبل از سال 1374 بازگشته و مجبور به واردات محصولات لبنی شویم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین