کد خبر: ۷۴۵۲۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
در بودجه سال ۱۴۰۱ فشار مالیاتی بر دوش مزدبگیران است

هشدار خانه کارگر درباره تصویب بودجه ۱۴۰۱؛ تورم بالاتر از ۵۰ درصد در راه است

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور در نشست هیئت اجرایی خانه کارگر خوزستان، با اشاره به مشکلات ساختاری بودجه سال ۱۴۰۱ و طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: در صورت تصویب این بودجه در سال آینده با تورم بالاتر از ۵۰ درصد مواجه می‌شویم و سفره‌ کارگران و بازنشستگان بیش از این خالی خواهد شد.
هشدار خانه کارگر درباره تصویب بودجه ۱۴۰۱؛ تورم بالاتر از ۵۰ درصد در راه است
آفتاب‌‌نیوز :


نشست هیئت اجرایی خانه کارگر خوزستان عصر امروز یکشنبه پنجم دی‌ماه با حضور حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی، قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، هوشنگ درویشی رئیس شوراهای اسلامی کار استان و اعضای هیئت اجرایی برگزار شد.

در این نشست حسن صادقی ضمن ارزیابی مسائل روز کارگران و بازنشستگان به بیان مشکلات ساختاری بودجه سال ۱۴۰۱، طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاثیر آن بر معیشت کارگران پرداخت و افزود: لایحه بودجه با فرض ماندن تحریم‌ها بسته شده است که در صورت تصویب در سال آینده با تورم بالاتر از ۵۰ درصد مواجه می‌شویم و سفره‌ی کارگران و بازنشستگان بیش از این خالی خواهد شد.

وی با بیان اینکه صنایع مادر در بودجه سال آینده دیده نشده و شاهد عدم توجه به سرمایه گذاری خارجی و داخلی هستیم، گفت: طرح افزایش سن بازنشستگی ضداشتغال و باعث سراریز شدن حجم بزرگ تقاضای بازنشستگی از تامین اجتماعی می‌شود.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور همچنین از عدم تخصیص بودجه برای سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد.

در ادامه، قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان ضمن بیان مشکلات حوضه کارگری خوزستان گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ فشار مالیاتی بر دوش مزدبگیران است.

وی افزود: در مورد سازمان تامین اجتماعی نیز در حالی که برای سایر صندوق‌ها ۳۲۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده‌اند اما برای تامین اجتماعی مبلغی در نظر گرفته نشده است.

در پایان اعضای هیات اجرایی به بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با مسائل کارگران پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین