کد خبر: ۷۴۵۵۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
جهرمی گفته "دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد"

توضیح سخنگوی دولت درباره درگذشت ایرلو، طرح جدید بنزین، افزایش قیمت‌ها و کنایه به دولت روحانی

بهادری جهرمی گفت: شهید ایرلو زمانی که در یمن بودند به کرونا مبتلا شدند و در بیمارستانی در صنعا بستری شدند، اما با توجه به سابقه جانبازی ایشان امکانات درمان در صنعا وجود نداشت و ایشان به بیمارستانی در تهران منتقل شدند.
توضیح سخنگوی دولت درباره درگذشت ایرلو، طرح جدید بنزین، افزایش قیمت‌ها و کنایه به دولت روحانی
آفتاب‌‌نیوز :

علی بهادری جهرمی در ابتدای نشست خبری این هفته خود با تبریک میلاد مسیح به هموطنان ارمنی و نیز با گرامیداشت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و ۹ دی ماه به مصوبات اخیر هیئت دولت اشاره کرد و گفت: حضور استاندار خوزستان در جلسه هیئت دولت را داشتیم که همانطور که وعده داده شده بود استانداران ویژه در برخی جلسات دولت حاضر می‌شوند و گزارشی از مشکلات استان ارائه می کنند تا به صورت جمعی برای حل مشکلات این استانها تصمیم‌گیری شود، بر این اساس استاندار خوزستان به عنوان اولین نفر از استانداران ویژه در جلسه حضور یافت تا هم درباره زلزله اخیر، هم حل بحران کم‌آبی و هم اشتغال جوانان گزارشی ارائه دهد. وزرا هم درباره حل مشکلات علمی و آموزشی و نیز بحران کم‌آبی پیشنهاداتی ارائه کردند و تصمیم‌گیری‌هایی هم در راستای تسریع حل مشکلات انجام شد و رییس جمهوری نیز معاون اجرایی را مأمور کردند که در این زمینه پیگیری کنند.

بهادری جهرمی با اشاره به انتشار سویه امیکرون در کشور تاکید کرد: جلسه‌ای فوری در این زمینه با شناسایی اولین مورد امیکرون در کشور برگزار شد. با همدلی خوب دولت و مردم در تزریق واکسن ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت به نسبت دیگر کشورها در زمینه انتشار امیکرون بهتر است.

مردم در استمرار کاهش مرگ و میر کرونا همکاری ادامه‌داری داشته باشند

سخنگوی دولت افزود: مردم عزیز بدانند که برای قدردانی از نعمت الهی سلامت نسبی در کشور ضمن تزریق دوز سوم واکسن، پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک را جدی بگیرند. تاثیر استفاده از ماسک با هیچکدام از موارد دیگر رعایت پروتکل‌ها قابل‌قیاس نیست و امیدوارم مردم هم در استمرار این کاهش مرگ و میر در کشور همکاری ادامه‌داری داشته باشند.

توضیح سخنگوی دولت درباره چگونگی شهادت سفیر ایران در یمن

بر اساس این گزارش، وی در پاسخ به پرسشی درباره وجود شایعاتی در زمینه چگونگی شهادت حسن ایرلو سفیر ایران در یمن، تصریح کرد: شهادت شهید ایرلو بار دیگر واقعیت تلخی که مردم یمن با آن روبه‌رو هستند را به جهانیان یادآوری کرد که این هم از برکت خون آن شهید بزرگوار است و این امر همان سختی وضعیت مردم این کشور در تامین نیازهای بهداشتی است.

وی افزود: شهید ایرلو زمانی که در یمن بودند به کرونا مبتلا شدند و در بیمارستانی در صنعا بستری شدند، اما با توجه به سابقه جانبازی ایشان امکانات درمان در صنعا وجود نداشت و ایشان به بیمارستانی در تهران منتقل شدند که به دلیل جانباز بودن ایشان و نیز اینکه مقداری تاخیر در پاسخ به درخواست ایران برای بازگشت ایشان به کشور وجود داشت و در نهایت با کمک عراق هم میسر شد، سبب شد که بدن ایشان تاب بیماری نیاورند.

شایعه استعفاء وزیر یک شوخی تلخ است

سخنگوی دولت در پاسخ به شایعه استعفای وزیر اقتصاد گفت: این شایعات بیشتر به یک شوخی تلخ شبیه است. وزیر محترم اقتصاد جزو فعال‎ترین، با انگیزه‎ترین و پرکارترین وزرای دولت هست که در جلسات هیات دولت حضوری فعال و موثر دارد. ایشان در جلسات ستاد اقتصادی دولت هم از افراد فعال و موثر در برنامه‎ریزی و تصمیم‎گیری‎های اقتصادی دولت است.

گرانی پس از اجرای سیاست‌های حمایتی دولت

سخنگوی دولت در خصوص افزایش قیمت ها پس از حذف ارز 4200 تومانی گفت: هرگونه افزایش قیمت در محصولات وابسته به ارز ترجیحی غیرقانونی است. تغییر قیمت‌ها پس از اجرای سیاست‌های حمایتی دولت انجام می‌شود. ستاد تنظیم بازار مسئول جلوگیری و نظارت بر افزایش قیمت‎های غیرقانونی است.

دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

سخنگوی دولت گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای حذف ارز ۴۲۰۰ در حوزه گندم و دارو ندارد، همچنین دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. دولت سیزدهم اهل تصمیمات یک شبه نیست، دولت سیزدهم دولت مردمی است نه دولت امنیتی. دولت سیزدهم اهل خبرهای تلخ صبح جمعه نیست، این هم جزو میراث‌های تلخی است که در ذهن مردم برای این دولت به یادگار گذاشته شده است. برنامه دولت بازتوزیع شیوه یارانه است. شیوه توزیع یارانه با حفظ همین مبلغ و میزان در دو جزیره به صورت آزمایشی آغاز شده است.

بهادری جهرمی افزود: نگاه دولت در حوزه فضای مجازی اعتقاد به دسترسی به اینترنت پرسرعت و ارزان است و آن را جز حقوق شهروندی مردم می داند. در خصوص گران فروشی دولت مستقیم فعال است و جلسه ستاد تنظیم بازار هر هفته با حضور معاون اول برگزار می شود و تدابیری درخصوص تنظیم بازار اندیشیده میشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
1
25
شما خيلي خوبي...
فقط مردم متوجه نميشن چي ميگين...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین