کد خبر: ۷۴۵۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۴
در اجتماع عظیم مردم شیراز عنوان شد:

تأکید رهبر معظم انقلاب بر انضباط مالی، صرفه جویی، و پرهیز از اسراف

این ملت بزرگ را از محاصره اقتصادی نترسانید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شیراز، شهر ایمان و فرهنگ و ادب، امروز در استقبال پرشکوه از رهبر فرزانه انقلاب، یکپارچه شور و سرور و نشاط شد و مردان، زنان، نوجوانان و جوانان مومن و انقلابی این شهر، با خلق حماسه ای بدیع و بیادماندنی، غزل ناب بیداری و وفاداری سرودند و تصویری زیبا و هنرمندانه از پیوندهای عمیق ملت و ولی فقیه زمان ترسیم کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر آفتاب، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، براساس اعلام قبلی مسئولان شهر، قرار بود مراسم استقبال از حضرت آیت الله خامنه ای از چهار راه زند آغاز شود اما شیرازیهای میهمانواز بویژه نوجوانان و جوانان این شهر، از اوایل بامداد، از چندین کیلومتر قبل از چهاراه زند، به استقبال ایشان رفته بودند و بی‌صبرانه ورود رهبر انقلاب اسلامی را انتظار می کشیدند.

اتومبیل حامل حضرت آیت الله خامنه ای ساعت حدود 15/10 دقیقه در میان غریو فریادهای الله اکبر و گل افشانی مردم وارد مسیر استقبال شد و شعارهای پرشور اسلامی، انقلابی، فضا را معطر کرد.

ازدحام مردم ولایتمدار و خونگرم شیراز، در طول مسیر استقبال، از چهارراه زند خیابان سعدی- خیابان فردوسی- بلوار هجرت- میدان قائم و بلوار آزادی تا ورزشگاه حافظیه بگونه ای بود که اتومبیل حامل حضرت آیت الله خامنه ای در چندین نقطه در حلقه مهر و محبت مردم از حرکت ایستاد و به علت شور و هیجان وصف ناپذیر مردم ورود اتومبیل حامل ایشان به ورزشگاه نیز دقایقی طولانی امکانپذیر نبود.

این لحظات لبریز از عشق و وفاداری، در حقیقت رمز و راز سرافرازی و افتخار ملتی است که با اسلام و امام و شهیدان بیعتی جاودانه بسته است.

رهبر انقلاب اسلامی پس از استقبال بسیار پرشور مردمی در جمع دهها هزار نفر دیگر از مردم شیراز که از ساعتها قبل در ورزشگاه حافظیه و خیابانهای اطراف بی صبرانه در انتظار ایشان بودند حضور یافتند و با تأکید بر ضرورت نگاه کلان و فراگیر به عوامل، زمینه ها و هزینه های انقلاب خاطرنشان کردند: «ملت ایران همچون گذشته در مقابل هر تهدید و تحریمی می‌ایستد و تهدیدهای دشمنان را به فرصتهایی برای ادامه پیشرفت و سرافرازی تبدیل می‌کند».

حضرت آیت الله خامنه‌ای، با تشکر صمیمانه از میهمان نوازی گرم مردم مهربان و خوش ذوق شیراز، انقلاب اسلامی را در تاریخ سرزمین کهن ایران، پدیده ای بی­نظیر خواندند و با اشاره به بی اعتنایی و کنار بودن مردم از روند جابجایی قدرتها و حکومتها در تاریخ ایران افزودند: «در حادثه عظیم انقلاب اسلامی، مردم اولین بار، میدان­دار جابجایی قدرت شدند و با همت و ایمان خود تحولی بسیار عمیق را رقم زدند که این حادثه تاریخی و پیامدهای آن را باید با نگاه کلان و فراگیر مورد توجه و بررسی قرار داد».

ایشان در تبیین عناصر و عوامل شناخت یک تحول و حادثه، توجه به زمینه های تاریخی و جغرافیایی، انگیزه ها، اهداف، عناصر میدان­دار و هزینه‌ها را ضروری خواندند و با انتقاد از کسانی که گرایشها و جهت گیریهای مردم را پوپولیستی و عوام‌گرایی می‌خوانند افزودند: «ملت ایران با ایمان، غرور ملی و تکیه بر «افتخارات تاریخی و مواریث فرهنگی»، انقلاب اسلامی را به وجود آورد تا در سایه اسلام به استقلال و آزادی، عزت ملی، سعادت و رفاه دنیوی و سربلندی اخروی دست یابد».

ایشان «عوامل معارض و مزاحم و هزینه ها» را از جمله عناصر هر حادثه تاریخی دانستند و خاطرنشان کردند: «هر ملت برای تحقق اهداف خود باید هزینه‌هایی بپردازد و ملت بزرگ و شجاع ایران نیز 8 سال جنگ تحمیلی، تقدیم شهیدان بزرگ در مقابله با تروریسم کور دهه 60، و ایستادگی در برابر تهدیدها و تحریمهای اقتصادی را به عنوان هزینه های پیروزی انقلاب پرداخته و اکنون نیز در این میدان مهم، همچنان مقتدر و مصمم ایستاده است».

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تهدیدهای مکرر دو سال اخیر استکبار مبنی بر تحریم و محاصره اقتصادی ملت ایران خاطرنشان کردند: «ملت ایران از اوایل انقلاب در محاصره و تحریم دشمنان بوده اما با تکیه بر استعدادهای درونی خود، این تهدید را به فرصت پیشرفت و استقلال و خودباوری تبدیل کرده‌است بنابراین این ملت بزرگ را از محاصره اقتصادی نترسانید».

ایشان، هدف تلاشهای گسترده سیاسی – تبلیغاتی اردوگاه سرمایه­داری را عقب­نشینی ملت ایران از کلیه حقوق خود از جمله حق هسته‌ای، حق عزت، حق استقلال، حق تصمیم گیری و حق پیشرفت علمی برشمردند و افزودند: «دشمنان ملت ایران از روند پیشرفت این کشور دستپاچه شده و بر فشارهای خود افزوده‌اند اما ملت ایران هر تحریم و محاصره را به زمینه‌ای برای پیشرفت مضاعف تبدیل خواهد کرد».

ایشان نگاه کلان به عوامل و عناصر انقلاب را موجب پرهیز از جزیی نگری و داشتن افق دید وسیع برشمردند و افزودند: «رسانه‌های بیگانه در تلاش‌اند هر مسئله‌ای حتی حوادث طبیعی نظیر خشکسالی و مسائلی همچون گرانی را که در دنیا نیز عمومیت دارد به عاملی برای فشار بر ملت و مسئولان ایران تبدیل کنند و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند».

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به بحران اقتصادی بی سابقه در 60 سال اخیر که از امریکا شروع و به اروپا و دیگر مناطق سرایت کرده‌است افزودند: «این بحران باعث شده که سازمان ملل نیز در جهان بحران غذایی اعلام کند اما رادیوهای بیگانه، با تمرکز بر ایران، به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که گرانی در ایران، به خاطر بی توجهی «مسئولان دولت و دیگر بخشها» است در حالیکه مسئولان کاملاً به این موضوع توجه دارند».

ایشان در همین زمینه افزودند: «به فضل پروردگار مشکلات کشور از مشکلات بسیاری از کشورها کمتر است اما همین مسائل نیز باید با همت قوای سه گانه و احساس مسئولیت همگانی مردم برطرف شود تا ملت بزرگ ایران راهی را که با ایمان و قدرت و حکمت آغاز کرده با سرافرازی به پایان برساند و جامعه نمونه اسلامی را تشکیل دهد».

ایشان همچنین با یادآوری نامگذاری سال جدید به سال نوآوری خاطرنشان کردند: «هر آزمایشگاه – دانشگاه – حوزه علمیه – محیط اداری – کارخانه صنعتی و مزرعه کشاورزی – امسال به عرصه ظهور ابتکارات انسانهای نوآور تبدیل شود تا مجموعه این گامهای مبتکرانه، کشور را از گذرگاههای مهم به پیش ببرد».

رهبر انقلاب اسلامی، حساسیت دشمن به مسائل اقتصادی ایران را خاطرنشان کردند و افزودند: «سال گذشته نیز دشمن درصدد ایجاد اختلال در اقتصاد کشور و بزرگنمایی مشکلات بود که راه اساسی مقابله با مشکلات اقتصادی موجود، انضباط مالی، صرفه جویی، و پرهیز از اسراف است».

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مشکل خشکسالی و کم آبی، اسراف در مصرف آب شرب و نیز آب کشاورزی را از جمله مسائلی خواندند که باید با توجه مردم و مسئولان حل شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با تشکر از مردم مؤمن، با وفا، و مهمان دوست شیراز، این شهر و استان فارس را دیار علم و هنر و فرزانگی برشمردند و با اشاره به مفاخر و مشاهیر ملی و جهانی فارس در عرصه های ادبی – فرهنگی – هنری و علمی افزودند: «سعدی و حافظ دو گوهر درخشان بر پیشانی زبان و ادبیات فارس هستند و اینگونه مفاخر، شیراز را از معرفی، بی نیاز کرده‌است».

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مرقد مطهر احمد بن موسی بن جعفر و برادران بزرگوار ایشان در شیراز، ایستادگی علمای جلیل القدر این منطقه در برابر استعمارگران و همراهی مردم با علما را نشانه‌هایی از عمق اعتقادات دینی مردم این منطقه خواندند و افزودند: «رژیم پهلوی و حزب کمونیست توده تلاش فراوانی داشتند ایمان و اعتقادات جوانان این منطقه را سلب و هویت غربزده یا شرق زده را بر آنان تحمیل کنند اما حضور قوی مردم و روحانیت این استان در مبارزه با رژیم شاهنشاهی نشان داده که این توطئه‌ها راه به جایی نبرده‌است».

ایشان تأکید کردند: «شرکت جوانان پرافتخار فارس و شیراز در دفاع مقدس و دیگر مراحل انقلاب نشان می دهد که اعتقادات عمیق دینی این مردم تغییر ناپذیر است و استان فارس به علت مجموعه این عوامل، از جمله مناطق ممتاز و پرافتخار کشور در عرصه پیشرفت علمی و دیگر عرصه ها به شمار می رود و این مسیر باید با ایمان و همت و هوشیاری مردم و علمای بزرگ منطقه ادامه یابد».

در ابتدای این دیدار آیت الله حائری شیرازی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز به رهبر معظم انقلاب خیرمقدم گفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۱
0
0
آقاي رييس جمهور با نحوه بودجه نويسي سال 87 انظباط مالي را انجام دادند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین