کد خبر: ۷۴۵۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
جزئیات بازدید رییس قوه قضاییه از دادسرای کارکنان دولت

هشدار اژه‌ای نسبت به عدم اصلاح رویه ارجاع پرونده‌های قضائی

رئیس قوه قضاییه در ادامه بازدید‌های میدانی خود از مراجع و مراکز قضایی، از دادسرای کارکنان دولت (ناحیه ۲۸ تهران) به صورت سرزده بازدید کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف خدمت‌رسانی قضایی به مردم و مراجعان در این دادسرا قرار گرفت.
هشدار اژه‌ای نسبت به عدم اصلاح رویه ارجاع پرونده‌های قضائی
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌ اژه‌ای صبح امروز چهارشنبه (۸ دی) در ادامه بازدید‌های میدانی خود از مراجع و مراکز قضایی، از دادسرای کارکنان دولت (ناحیه ۲۸ تهران) بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان کم و کیف خدمت‌رسانی قضایی به مردم و مراجعان در این دادسرا قرار گرفت.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیس عدلیه در جریان این بازدید، در بخش‌های مختلف دادسرای کارکنان دولت اعم از شعب اجرای احکام، شعب بازپرسی، واحد اظهار نظر و سالن ملاقات مردمی مسئولان دادسرای مربوطه حضور یافت و ضمن مطالعه موردی برخی پرونده‌ها و طرح سوالاتی در خصوص آنها، با مسئولان بخش‌های بازدیدشده به صورت چهره به چهره به گفتگو پرداخت.

رئیس قوه قضاییه حین بازدید از بخش‌ها و واحد‌های مختلف دادسرای کارکنان دولت، از مسئولان و متصدیان مربوطه در خصوص فرآیند رسیدگی، موجودی و نوع پرونده‌ها، سوالاتی را مطرح کرد و توصیه‌هایی را خطاب به آن‌ها پیرامون ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان بیان داشت.

نظارت ویژه بر واحد‌های اجرای احکام در زمره توصیه‌ها و دستورات مستمر حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به مقامات و مسئولان قضایی است؛ در همین راستا رئیس قوه قضاییه در جریان بازدید امروز از دادسرای کارکنان دولت، در حین حضور در شعب اجرای احکام این دادسرا، با تاکید مجدد بر نظارت مستمر بر واحد‌های اجرای احکام تصریح کرد: واحد اجرای احکام بخشی است که تلاش‌های صورت گرفته در دادسرا، دادگاه بدوی، تجدیدنظر و دیوان عالی را به ثمر می‌نشاند لذا باید از هرگونه تاخیر در اجرای احکام اجتناب شود.

عدم ارجاع بی‌دلیل پرونده‌ها به شعب بازپرسی از مظاهر فساد است

رئیس قوه قضاییه در بخشی از بازدید خود از شعب بازپرسی دادسرای کارکنان دولت، دلایل تفاوت موجودی پرونده‌ها در برخی شعب نسبت به شعب دیگر را جویا شد و به مسئولان مربوطه در خصوص راکد ماندن پرونده‌ها و عدم ارجاع به موقع آن‌ها به شعب بازپرسی تذکر داد و ضمن برحذر داشتن مسئولان دادسرای کارکنان دولت از نگهداری و عدم ارجاع غیرموجه و بی‌دلیل پرونده‌ها، این امر را از مظاهر فساد دانست.

اصلاح رویه ارجاع برخی پرونده‌ها در شعب بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تا یک ماه دیگر

در همین راستا در جریان بازدید زمانی که رئیس عدلیه متوجه شد در مواردی عدم توازن در ارجاع پرونده‌ها به شعب مختلف بازپرسی کارکنان دولت وجود دارد ضمن تذکر به دادستان تهران دستور داد چنانچه رویه ارجاع پرونده‌ها در شعب بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تا یک ماه دیگر اصلاح نشود، نسبت به برخورد قانونی با مسئول مربوطه این بخش اقدام مقتضی به عمل آید.

یکی دیگر از توصیه‌ها و تاکیدات رئیس دستگاه قضا به مسئولان دادسرای کارکنان دولت و به ویژه دادستان تهران، جلوگیری از هرگونه اخلال در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های حجیم به واسطه جابجایی پرونده‌ها از یک شعبه قضایی به شعبه دیگر بود.

گفت‌وگوی چهره به چهره و بی‌واسطه با مردم یکی دیگر از برنامه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در جریان بازدید از دادسرای کارکنان دولت بود؛ بر همین اساس رئیس قوه قضاییه با تنی چند از مراجعه‌کنندگان به این مرجع قضایی به گفتگو پرداخت و ضمن استماع موضوعات مطرح شده، دستورات مقتضی را برای پیگیری و رفع مشکلات آن مراجعه‌کنندگان به مسئولان ذی‌ربط صادر کرد.

بررسی ادعای یکی از اصحاب پرونده توسط رییس دستگاه قضا

در حین گفتگو‌های بی‌واسطه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با مراجعان به دادسرای کارکنان دولت، یکی از مراجعه‌کنندگان نزد رئیس قوه قضاییه ادعایی را در باب پرونده‌اش مطرح کرد که رئیس عدلیه با شنیدن این ادعا همراه با فرد مدعی، شخصا به شعبه مربوطه مراجعه و موضوع را پیگیری کرد.

تقدیر از زحمات و خدمات شبانه‌روزی شاغلین در دادسرای کارکنان دولت

بررسی وضعیت حقوقی و معیشتی شاغلین در دادسرای کارکنان دولت و تقدیر از زحمات و خدمات شبانه‌روزی آن‌ها برای رسیدگی دقیق به پرونده‌های ارجاعی، از جمله نکات برجسته بازدید امروز رئیس دستگاه قضا بود؛ نکته قابل تامل آنکه در برخی از شعب این دادسرا، قضات و کارکنان به صورت شبانه روزی و یا بعضا تا پاسی از شب مشغول رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی هستند که این موضوع مورد توجه و قدردانی رئیس عدلیه قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه همچنین در بخشی از بازدید امروز خود، در سالن ملاقات مردمی دادستانی تهران که روز‌های چهارشنبه میزبان حدود ۱۰۰ مراجعه‌کننده است، حضور یافت و با معاونان دادستان و مردمی که جهت پیگیری مفاد پرونده خود و پیشبرد آن به این واحد مراجعه کرده بودند به صورت ویژه به گفتگو پرداخت و در همین راستا دستورات مقتضی را به منظور تسریع در رسیدگی‌ها صادر کرد.

اهتمام ویژه دادستان تهران نسبت به پیگیری دستورات صادره در جریان ملاقات‌های مردمی

رئیس عدلیه در حین گفت‌وگوی چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان به سالن ملاقات مردمی، به مسئولان مربوطه از جمله دادستان تهران موکدا تاکید کرد که نسبت به پیگیری دستورات صادره در جریان ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی، اهتمام ویژه داشته باشند.

همچنین در جریان بازدید میدانی امروز رئیس دستگاه قضا از دادسرای کارکنان دولت، به مانند سایر بازدید‌های رئیس عدلیه از مراجع و مراکز قضایی، نامه‌های مردمی برای ترتیب اثر دادن و رسیدگی جمع‌آوری شد.

بازدید میدانی از مراکز، مراجع و محاکم قضایی و گفت‌وگوی چهره به چهره و بدون واسطه با مردم، قضات و کارکنان، یکی از رویه‌های ثابت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ۱۸۱ روز سپری شده از مسئولیت وی در جایگاه ریاست دستگاه قضا محسوب می‌شود.

رئیس قوه قضاییه علاوه بر بازدید سرزده امروز خود از دادسرای کارکنان دولت (ناحیه ۲۸ تهران)، تا کنون از دادگستری شهرستان قدس، دادسرا و دادگستری شهرستان قرچک، مجتمع قضایی قدس تهران، دادسرا و دادگستری شهرری و همچنین شعب کشیک دادسرا‌های نواحی ۳، ۱۶، ۲۷ و ۳۴ تهران بازدید داشته و از نزدیک در جریان نحوه خدمت‌رسانی به مردم و مراجعه‌کنندگان قرار گرفته و علاوه بر گفتگو با قضات و کارکنان این مجتمع‌های قضایی، برای حل مشکلات تعدادی از مراجعه‌کنندگان دستورات مقتضی را صادر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین