کد خبر: ۷۴۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۹
رسانه‌های غربی مدعی شدند:

سفر مقامات عراقی به تهران با مدارکی علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری های غربی در موج تازه‌ای از جنگ روانی خود علیه کشورمان مدعی شده‌اند که یک هیات بلندپایه سیاسی عراق به تهران سفر کرده تا شواهدی از آنچه که «تجهیز و آموزش شبه‌نظامیان شیعه در عراق» عنوان شده را به مقامات کشورمان ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس یک مقام دولت عراق که نخواست نامش فاش شود روز پنجشنبه مدعی شد که از این هیات شامل پنج سیاستمدار بلندپایه شیعه عراق است در سفر خود «اسناد، گزارش اعترافات و تصاویری» را با خود به تهران برده‌اند که نشان‌دهنده آن است که ایران به عرضه تسلیحات به جنگجویان ضددولتی عراق پرداخته و به آموزش آنان ادامه می دهد.

این مقام دولتی همچنین مدعی شده است که هیات عراقی شواهد عینی از تجهیزاتی که مربوط به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است را به مقامات کشورمان نشان دهند.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس «رضا جواد تقی»، از نمایندگان بانفوذ مجلس اعلای اسلامی در پارلمان عراق ضمن تائید سفر این هیات به تهران گفت که هدف از انجام آن بازنگری وضعیت امنیتی عراق و بهبود روابط دوجانبه است.

روز چهارشنبه وزارت دفاع آمريکا در تازه‌ترین ادعای ضدایرانی خود اعلام کرده بود که تازه‌ترين «مدارک» مربوط به حمايت تهران از شبه‌نظاميان شیعه را به دولت عراق ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس مقامات وزارت دفاع آمريکا روز چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ماه در يک نشست خبری اعلام کردند که اين مدارک شامل تسلیحاتی است که تاريخ حک شده روی آنها نشان می‌دهد در سال جاری و در ايران توليد شده‌اند.

پيش از اين روزنامه وال‌استريت ژورنال به نقل از دو تن از فرماندهان ارشد ارتش آمريکا در عراق اعلام مدعی شده بود که نیروهای آمریکایی محموله‌ای از سلاح های ساخت ايران را کشف کرده‌اند که تاريخ حک شده بر روی آن ها نشان می‌دهد اخيراً در ايران ساخته شده‌اند.

اما به گفته اين مقام رسمی هنوز مشخص نيست که آيا دولت ايران برای گفتگو درباره اين مدارک موافقت کرده است يا خير.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده‌اند که بازگشت آرامش و ثبات به عراق در راستای منافع کشورمان بوده و تداوم حضور نیروهای اشغالگر خارجی اصلی ترین عامل نابسامانی اوضاع امنیتی عراق است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین