کد خبر: ۷۴۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۴

صفار: دولت نهم شکایاتش از مطبوعات را پس گرفته است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وجدان عمومی فرق بین نقد و تخریب را تشخیص می دهد، گفت که در دولت نهم شکایتی علیه مطبوعات طرح نشده و یا اگر شده آن را پس گرفته است. 

 به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از مهر، محمدحسین صفار هرندی در پاسخ به این سئوال که "در لایحه جرم سیاسی اعلام شده است که صرف انتقاد از مسئولان و دستگاه های اجرایی جرم محسوب نمی شود، به اعتقاد شما مرز بین نقد و تخریب کجاست و چه کسی متولی تعیین این مرز است؟" گفت:« نمی دانم متولی این امر کیست اما وجدان عمومی فرق بین نقد و تخریب را تشخیص می دهد».

وی افزود:« به طور مثال متأسفانه برخی مطبوعات ما بر مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور که اساساً برگزار نشد نقد نوشتند و آن را مورد تخطئه قرار دادند، این دیگر نقد نیست بلکه تخریب است، از این آشکارتر نمی توان تخریب کرد».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «اساساً نقد زمانی قابل تحقق است که مسئله ای اتفاق افتاده و شما به قصد شکافتن آن مسئله نقد می نویسید».

این عضو کابینه نهم درباره میزان شکایت های صورت گرفته از سوی دولت نهم علیه مطبوعات و نشریات، گفت:« بنده آماری در این رابطه ندارم اما در این دوره، دولت شکایتی علیه مطبوعات نداشته است یا اگر هم شکایتی صورت گرفته آن را پس گرفته است».

صفار هرندی یادآور شد: «شما بروید بررسی کنید که کدام دستگاه شکایت خود علیه نشریه ای را پیگیری کرده است، عمده شکایت های مطرح شده در دادگاه ها یا شکایت های مردمی است یا مدعی العموم وارد آن پرونده شده است». 

گفتنی است در حالی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم می گوید که دولت نهم شکایت هایش از رسانه ها پس گرفته است که وزات علوم و کار اصلی ترین شاکیان خبرگزاری ایلنا هستند و به دلیل همین شکایات دستگاه های دولتی فعالیت این خبرگزاری متوقف شد. امیدواریم که با این گفته صفار هرندی این دو وزارتخانه شکایاتشان را از خبرگزاری ایلنا پس بگیرند تا صحت سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اثبات شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین