کد خبر: ۷۴۶۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲

عربستان دوباره به سمت ایران دست دراز کرد

اگر ایران پاسخگوی نگرانی کشور‌های عربی درباره امنیت و ثبات منطقه باشد دست عرب‌ها به سمت ایران دراز شده است.
عربستان دوباره به سمت ایران دست دراز کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی در کنفرانس خبری مشترک با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، گفت: اگر برادرانمان در ایران پاسخگوی ثبات و امنیت منطقه باشند دست‌های ما به عنوان عرب‌ به سمت این برادران دراز است.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، وی افزود: بر اهمیت ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و خالی کردن منطقه خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی تأکید می‌کنیم.

وزیر خارجه اردن هم گفت، کشورهای عربی باید نقشی اساسی در حل مسایل منطقه داشته باشند.

وی در ادامه آنچه «حملات تروریستی علیه عربستان سعودی» خواند را محکوم کرد.

دولت عراق چندی قبل تلاش کرد تا در حاشیه اجلاس بغداد که سران عربستان، ایران، ترکیه، امارات، قطر، مصر و اردن به آن دعوت شده‌اند، سران سعودی و ایران با هم دیدار کنند.

عراق با هدف گرد هم آوردن سران منطقه با هدف یافتن نقاط مشترک میان آنان برای حل مشکلات منطقه، اجلاسی در سطح سران در بغداد برگزار کرد تا بعد از چند دور گفت‌وگوی اعلام نشده نمایندگان ایران و عربستان در بغداد طی ماههای گذشته، به قطع روابط دو کشور پایان دهد.

«ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی چندی قبل ابراز امیدواری کرد ه بود که گفت‌وگوها با ایران «به نتایج ملموسی برای اعتمادسازی» و احیای همکاری‌های دوجانبه منجر شود.

پادشاه سعودی با وجود این در ادامه تهران را به «حمایت از گروه‌های مسلح» متهم کرد و مدعی شد که تهران بایستی حمایتش از این گروه‌ها را متوقف کند. منظور ملک سلمان از «گروه‌های مسلح»، گروه انصارالله در یمن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین