کد خبر: ۷۴۷۱۲۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
قیمت خودرو همچنان در بازار بالاتر از قیمت کارخانه است

دپوی ۱۷۸ هزار خودرو در پارکینگ‌ خودروسازان

مدیران وزارت صنعت ماه گذشته هنگام افزایش قیمت کارخانه ای ایران خودرو و سایپا وعده داده بودند بازار به تعادل خواهد رسید. اما با گذشت یک ماه از وعده خودروسازان برای ایجاد تعادل در بازار، همچنان قیمت خودرو در بازار بالاتر از قیمت کارخانه است. بازرس‌کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: بر اساس آخرین آمار، بالغ بر ۱۷۸ هزار خودروی [ ظاهرا]ناقص در پارکینگ‌ها انباشت شده است.
دپوی ۱۷۸ هزار خودرو در پارکینگ‌ خودروسازان
آفتاب‌‌نیوز :

اشکان میر محمدی گفت: اگر عزم و اراده و روحیه جهادی باشد امکان تامین قطعات خودرو‌های ناقص فراهم است.

بازرس‌کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور افزود: برداشت ما این است که نیاز به نهادی تنظیم کننده برای تامین قطعات وجود دارد.

میرمحمدی با بیان این که مدیریت زنجیره تامین مطلوب نبوده است، گفت: خودروسازان مجبورند پیش فروش کنند، زیرا زیان انباشته و مشکل نقدینگی دارند.

سیدعلی موسوی - عضو کمیسیون صنایع مجلس نیز با انتقاد شدید از انحصار در صنعت خودرو گفت: خودروساز‌ها قطره چکانی خودرو‌ها را عرضه می‌کنند تا با انباشت تقاضا بتوانند قیمت‌ها را افزایش دهند.

موسوی با بیان این که مشکل همان مافیای خودروسازی است، گفت: خودرو افزایش قیمت خورد، اما با وجود تامین نقدینگی خودروساز‌ها حتی طلب قطعه ساز‌ها را هم ندادند.

دبیر هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با انتقاد از مدیران خودروسازی و مدیریت دولتی حاکم بر صنعت خودرو گفت: بر اساس گزارش‌ها فقط ۱۰ درصد خودرو‌های انباشت شده نیاز به قطعاتی مثل چیپ ست دارند.

موسوی با انتقاد از سوء مدیریت اساسی در صنعت خودرو گفت: مدیران صنعت خودرسازی ناکارآمد هستند.

عادل پیرمحمدی - مدیرعامل ساپکو نیز در ادامه برنامه با دفاع از صنعت خودروسازی همه مشکلات را متوجه تحریم‌ها و کمبود قطعات الکترونیکی در جهان و تعطیلات کریسمس و قیمت پایین خودرو‌ها دانست و گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۳۰ هزار خودر عرضه کرده ایم که به دلیل زنجیره تامین بوده است.

پیرمحمدی خواستار حمایت از صنعت خودرو و تولید داخلی شد و گفت: ما تولید را کاهش ندادیم و تعدادی از خودرو‌ها را از پارکینگ‌ها خارج و تجاری کردیم و تعدادی خودروی جدید تولید و جایگزین آن‌ها شده است.

او گفت: قبلا ۸۵ هزار خودرو در پارکینگ‌ها بود که الان به ۹۸ هزار دستگاه رسیده است و همه آن‌ها هم قطعاتی کمبود دارند که امکان تولید آن‌ها در کشور وجود ندارد.

مجید کاغذگریان - کارشناس صنعت خودرو با انتقاد از مدیریت ناکارآمد صنعت خودرو و تعجب از زیان انباشته و کمبود همیشگی نقدینگی در این صنعت گفت: اگر بنا بر کمبود قطعه است پس چرا سایر خودروساز‌های دنیا مشکل ندارند. بخشی از قطعات خوردو‌های خودروساز‌های بزرگ دنیا هم وارداتی است و خودشان تولید نمی‌کنند.

سعید موتمنی - رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در ارتباط تصویری با برنامه گفت: این آشفتگی و نابسامانی در بازار خودرو حاصل عرضه کم خودرو در بازار است. در پنج ماه اخیر که عرضه خودرو کم شده است با افزایش قیمت خودرو در بازار روبرو شده ایم.

قیمت خودرو همچنان در بازار بالاتر از قیمت کارخانه است

مدیران وزارت صنعت ماه گذشته هنگام افزایش قیمت کارخانه ای ایران خودرو و سایپا وعده داده بودند بازار به تعادل خواهد رسید. اما با گذشت یک ماه از وعده خودروسازان برای ایجاد تعادل در بازار، همچنان قیمت خودرو در بازار بالاتر از قیمت کارخانه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
1
این مافیای قدرتمند خودرو سازی را دنبال کنید ببینید سرش به کجا میرسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
2
خودروساز صفی که مدیر بازاریابی و فروش نمی خواد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
2
هیچکس حاضربه خریدلگن نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
2
بخدا به مردم خیانت می کنید و جایی باید جوابگو باشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
3
مگر نگفتن در این دولت نمی‌توانیم نداریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین