کد خبر: ۷۴۷۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

چرا باید سردرد در کودکان را جدی بگیریم؟

کودکان مانند بزرگسالان دچار سردرد می‌شوند؛ اما این موضوع قابل چشم پوشی نیست و باید جدی گرفته شود.
چرا باید سردرد در کودکان را جدی بگیریم؟
آفتاب‌‌نیوز :

کودکان مانند بزرگسالان می‌توانند سردرد‌های میگرنی و تنشی را تجربه کنند و روزانه سردرد‌های مزمن داشته باشند. در برخی موارد، سردرد در کودکان ناشی از عفونت، سطح بالای استرس یا اضطراب و ضربه مغزی جزئی است.

سردرد در کودکان معمولا با دارو‌های بدون نسخه و عادت‌های سالم مانند برنامه منظم خواب و رژیم غذایی منظم قابل درمان است. علت بیشتر سردرد‌ها در کودکان به خصوص سردرد‌های میگرنی، مربوط به ژنتیک است. بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا، عفونت گوش و سینوس شایع‌ترین دلایل سردرد در کودکان هستند. به ندرت، مننژیت یا انسفالیت ممکن است باعث سردرد در این گروه شوند.

اگرچه بیشتر آسیب‌های ناحیه سر جزئی هستند؛ اما اگر ضربه‌ای به سر کودک شما وارد شد، مراقب باشید. اگر پس از آسیب دیدگی درد سر به طور مداوم بدتر شد، با پزشک تماس بگیرید. استرس و اضطراب می‌توانند در سردرد‌های کودکان نقش داشته باشند. کودکان مبتلا به افسردگی به خصوص اگر در تشخیص احساس غم و تنهایی مشکل داشته باشند، ممکن است از سردرد شکایت کنند.

نیترات، همان نگه‌دارنده مواد غذایی موجود در گوشت‌های سالم، مانند هات‌داگ و کافئین بیش از حد موجود در نوشابه، شکلات، قهوه و چای می‌تواند باعث سردرد در کودکان شود.

به ندرت تومور مغزی، آبسه یا خونریزی در مغز می‌توانند بر مناطقی از مغز فشار وارد کنند و باعث سردرد مزمن و بدتر شدن آن شوند. به طور معمول در این موارد علائم دیگری از جمله مشکلات بینایی، سرگیجه و عدم هماهنگی دیده می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین