کد خبر: ۷۴۷۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
تا کنون ۵۰ هزار و ۸۰۸ ایرانی به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند

چند نفر از ایرانی‌ها مهاجرت کرده‌اند؟ اکثر آن‌ها در کدام کشور‌ها ساکن هستند؟

آمار سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که چهار کشور آلمان، سوئد، هلند و فرانسه بیش از دیگر اعضای اتحادیه اروپا میزبان ایرانیان مهاجر بوده‌اند.
چند نفر از ایرانی‌ها مهاجرت کرده‌اند؟ اکثر آن‌ها در کدام کشور‌ها ساکن هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

سالنامه مهاجرتی ایران در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که جمعیت مهاجران ایرانی در دنیا بر اساس آخرین آمار موجود قابل استناد در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱.۸ میلیون نفر است. البته دبیرخانه شورای عالی ایرانیان، جمعیت مهاجران خارج از کشور را ۴.۰۴ میلیون نفر برآورد کرده که این آمار بر پایه منابع بین‌المللی موجود قابل راستی‌آزمایی نیست.

بر پایه محتوای این سالنامه که از سوی رصدخانه مهاجرت ایران تدوین و از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران منتشر شده، جمعیت مهاجران ایرانی در دنیا بر پایه داده‌های منابع بین‌المللی در سال ۱۹۹۰ میلادی، بالغ بر ۸۲۰ هزار نفر بوده است که این رقم تا سال ۲۰۲۰ و طی سال ۳۰ سال ۲.۲ برابر شده است.

گزارش دبیرخانه شورای عالی ایرانیان در سال ۱۳۹۹ حاکیست که آمریکا با پذیرش یک و نیم میلیون ایرانی، مهمترین مقصد مهاجران کشور بوده است. اما داده‌های تجمیع شده سازمان ملل متحد و بانک جهانی نشان می‌دهد که ۴۵۴ هزار ایرانی مهاجر راهی امارات عربی متحده شده‌اند که از این نظر امارات بالاتر از آمریکا که ۳۸۷ هزار و ۲۴۶ ایرانی به آن مهاجرت کرده اند، قرار دارد.

مطابق داده‌های هر دو گزارش داخلی و بین‌المللی، کانادا جزء سه کشوری است که بیشترین تعداد ایرانی‌ها به آن مهاجرت کرده‌اند. این جمعیت بر اساس گزارش دبیرخانه شورای عالی ایرانیان، ۴۰۰ هزار نفر و بر پایه گزارش‌های بین‌المللی ۱۶۶ هزار و ۲۹۴ نفر است.

همچنین گزارش دبیرخانه شورای عالی ایرانیان نشان می‌دهد که در مجموع افزون بر ۶۶۶ هزار ایرانی به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا مهاجرت کرده‌اند که بیشترین تعداد آن‌ها یعنی ۳۱۹ هزار نفر از سوی آلمان پذیرش شده‌اند. اما گزارش‌های بین‌المللی حاکیست که کمی بیش از ۳۶۵ هزار ایرانی به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا مهاجرت کرده‌اند که مقصد اکثر آن‌ها یعنی بیش از ۱۵۲ هزار نفر کشور آلمان بوده است.

گزارش‌های بین‌المللی همچنین یادآور می‌شوند که تا کنون ۵۰ هزار و ۸۰۸ ایرانی به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند و مقصد نهم ایرانی‌ها بوده است.

چند نفر از ایرانی‌ها مهاجرت کرده‌اند؟ اکثر آن‌ها در کدام کشور‌ها ساکن هستند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین