کد خبر: ۷۴۷۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

لایحه بودجه سال آینده بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعامل دولت و مجلس در فصل بودجه خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا تعامل داشته باشیم و اگر دولت تعامل خود با مجلس را افزایش دهد، دیگر مجلس دنبال این نیست که لایحه بودجه ۱۴۰۱ را رد کند اما اگر دولت تعاملش را زیاد نکند، قطعاً مجلس عکس‌العمل دیگری خواهد داشت.
لایحه بودجه سال آینده بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد
آفتاب‌‌نیوز :

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت گفت: مجلس شورای اسلامی مقداری نگران لایحه بودجه دولت است و به نوعی نگرانی‌های خود را نیز اعلام کرده‌ است.

وی با اشاره به ارائه اصلاحیه بودجه از دولت به مجلس اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۱ اولین بودجه دولت سیزدهم است و ما انتظار داشتیم که دولت در این بودجه به اندازه‌ای اصلاحات اساسی انجام می‌داد. متاسفانه مقداری دقت نکردند و تحول بودجه‌ای و خواسته‌ای که رهبری بر آن تاکید کردند در لایحه ارائه شده از سوی دولت دیده نمی‌شود. جهت‌گیری بودجه به سمت مستضعفین خیلی کم است و این درحالیست که امروز واقعاً مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین با بیان اینکه «در بودجه دو نوع کسری داریم؛ یکی کسری شفاف و دیگری کسری پنهان»، خاطر نشان کرد: قطعاً یکسری کسری‌هایی در داخل بودجه وجود دارد. دولت ادعا کرده است که کسری نداریم ولی بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه کسری وجود دارد و کسری پنهان دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ زیاد است.

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: مجلس به دنبال اعمال اصلاحات بودجه است و خوشبختانه دولت یک لایحه ترمیمی داد و فهمید که مرتکب اشتباهاتی در بودجه شده که باید آنها را اصلاح کند. مجلس تلاش دارد که اصلاحات بودجه را انجام دهد. البته این اصلاحات نباید در حدی باشد که قانون بودجه را تغییر دهد؛ چون مورد ایراد شورای‌ نگهبان واقع می‌شود به همین دلیل نیز مجلس دو راه حل دارد؛ یکی اینکه خودش اصلاحات را انجام دهد و دیگری اینکه لایحه بودجه را رد کند و به دولت بازگرداند تا دولت خودش اصلاحات را انجام دهد که به اعتقاد من رد کردن لایحه بودجه ۱۴۰۱ از سوی مجلس چون اولین بودجه دولت سیزدهم است، زیاد پسندیده نیست.

وی با تاکید بر لزوم تعامل دولت و مجلس در فصل بودجه خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا تعامل داشته باشیم و اگر دولت تعامل خود با مجلس را افزایش دهد، دیگر مجلس دنبال این نیست که لایحه بودجه ۱۴۰۱ را رد کند اما اگر دولت تعاملش را زیاد نکند، قطعاً مجلس عکس‌العمل دیگری خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین