کد خبر: ۷۴۷۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹

معرفی جانشین متهم ترور سردار سلیمانی در "سنتکام"

ژنرال مکنزی که یکی از نام‌های لیست متهمان ترور شهید سلیمانی است، در بهار سال آینده بازنشسته می‌شود و از فرماندهی "سنتکام" خواهد رفت.
معرفی جانشین متهم ترور سردار سلیمانی در
آفتاب‌‌نیوز :

"جو بایدن" رییس جمهوری آمریکا قصد دارد در بهار سال آینده و همزمان با بازنشستگی ژنرال "فرانک مکنزی" فرمانده سنتکام، ژنرال سه ستاره " مایکل اریک کوریلا" را به عنوان فرمانده سنتکام معرفی کند.

به گزارش نیویورک تایمز، سپهبد کوریلا هم اینک رییس سپاه 18 هوابرد ارتش ایالات متحده در "فورت براگ" کارولینای شمالی است. او پیش از این سمت، به مدت 10 سال (2004 تا 2014) در پست مدیر کارکنان سنتکام فعالیت می کرد.

"سنتکام" مخفف "فرماندهی مرکزی نیروهای ابالات متحده آمریکا در آسیای غربی و شمال آفریقا" است.

از زمان تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی دولت ترامپ در سال 2019، ایران نیز در اقدامی متقابل فرماندهی مرکزی" سنتکام" آمریکا را در لیست تروریستی خود قرار داده است.

سپهبد کوریلا پس از اشغال عراق از سوی آمریکا و در فاصله سال های 2004 و 2005 در زمانی که فرماندهی گردانی از نیروهای آمریکایی در موصل را بر عهده داشت، بارها مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

حوزه فعالیت ژنرال کوریلا شامل ایران نیز می شود و مساله ایران و "محور مقاومت" مهم ترین چالش او طی سال های آتی در حوزه فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در غرب آسیا خواهد بود.

با انتصاب رسمی ژنرال کوریلا در پست فرماندهی سنتکام و تایید سنا، او به درجه ارتشبدی ارتقا خواهد یافت.

ماموریت اصلی ژنرال کوریلا طی سال های فرماندهی سنتکام، نظارت بر عملیات نظامی ایالات متحده در منطقه غرب آسیا از جمله مدیریت پیامدهای خروج سراسیمه وار ارتش آمریکا از افغانستان، مساله هسته ای ایران، ظهور احتمالی و دوباره القاعده و داعش در منطقه و جنگ های داخلی در سوریه و یمن خواهد بود.

نام ژنرال مکنزی که فرماندهی کنونی سنتکام را بر عهده دارد، به دلیل ایفای نقش در پرونده ترور شهید سپهبد "قاسم سلیمانی" در دی ماه 1398، در لیست دهها نفری است که از سوی دستگاه قضایی ایران و عراق به عنوان متهمان پرونده ترور شهید سلیمانی از آنها یاد می شود. در راس این لیست نام ترامپ و "مایک پمپئو" وزیر خارجه کابینه ترامپ قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین