کد خبر: ۷۴۸۲۳
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۸
یک عضو اتاق بازرگانی :

چین و هنگ‌کنگ هم به تحریم بانکی ایران پیوسته‌اند

حلقه تحریم بانکی ایران پس از چین به هنگ‌کنگ رسید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو اتاق بازرگانی از ادامه تعلیق فعالیت بانک‌های هنگ‌کنگی و برخی از بانک‌های چینی با ایران خبر داد و گفت: «از آنجاکه اکثر سرمایه‌گذاران بانک‌های هنگ‌کنگی غربی هستند این بانک‌ها ترجیح می‌دهند در چارچوب و خواست تحریم‌‌کنندگان عمل کرده و با ایران فعالیتی نداشته باشند».

مهدی پورقاضی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: «در آخرین جلسه‌ای که هیاتی از ایران با مسئولان بانک‌های هنگ‌کنگی داشتند پیشنهاد شد که این بانک‌ها از طریق واسطه به همکاری با ایران ادامه دهند. حتی تلاش‌هایی صورت گرفت تا بخشی از سهام این بانک‌ها توسط ایران خریداری و در آنها سرمایه‌گذاری شود تا سیاست‌های آنها نیز گردشی به سوی ایران داشته باشند. اما بر اساس آخرین اطلاعات این پیشنهاد‌ها هنوز مورد پذیرش مسئولان بانک‌های هنگ‌کنگی قرار نگرفته و مشکل عدم پذیرش ‌LCهای ایران در این کشور همچنان پابرجا است».

عضو اتاق بازرگانی تهران در مورد ارتباط بانک‌های چینی با ایران تصریح کرد: «به جز دو بانک چینی سایر بانک‌های این کشور اعتبارات اسنادی (LC) ایران را قبول نمی‌کنند».

وی افزود: «این مسئله باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های خارجی که معاملات آنها با ایران از طریق بانک‌های چینی انجام می‌شود به دلیل ریسک بالا تمایل خود برای همکاری با ایران را از دست دهند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین