کد خبر: ۷۴۸۴۱۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
ایربگ خودرو‌ها در تصادف بهبهان باز نشد

انتقاد شدید رئیس پلیس راهور از خودروسازان: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنید؟

رئیس پلیس راهور انتظامی با اشاره به اینکه ایربگ خودرو‌ها در حادثه تصادف بهبهان باز نشد با انتقاد از خودروسازان گفت: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنید.
انتقاد شدید رئیس پلیس راهور از خودروسازان: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنید؟
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در ششمین مرحله از رزمایش توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور اظهار داشت: در حال حاضر در کشور ٣٧ میلیون وسیله نقلیه داریم و متاسفانه ٣٢ درصد از فوتی‌ها مربوط به سرنشینان است که کمربند ایمنی استفاده نکرده و ۲۵ درصد هم مربوط به رانندگان و ١٩ درصد هم شامل عابران می‌شود.

رییس پلیس راهور انتظامی به موضوع انضباط در عبور و مرور پرداخت و گفت: مسأله تصادفات و حوادث بسیار جدی است چراکه سومین عامل مرگ و میر مربوط به تصادفات است.

سردار هادیانفر گفت: امروز فوتی‌های ناشی از کرونا به ٢٠ نفر رسیده، اما تصادفات همواره هست و خواهد بود، به ازای هر نفر فوتی، ٢٠ الی ۲۵ نفر مجروح و معلول داریم، امروز در سال ۱۴۰۰ رشد ١٢ درصدی در تردد‌های کشور داشتیم و ١١ هزار و ۱۴۷ نفر جانباخته داشتیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور به حادثه تصادف بهبهان اشاره و تصریح کرد: در همین حادثه بهبهان که بسیار دلخراش بود، ایربگ هیچ خودروی باز نشد. چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند درست است اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند؟

رئیس پلیس راهور انتظامی گفت: در ناوگان بار و مسافر ۲۱۰۰ کشته داشتیم که بیشترین کشته ها برای تریلی و کامیون است رانندگان کامیون و تریلی بهترین رانندگان هستند اما شاهد حوادث زیادی از سوی آنها هستیم.

سردار هادیانفر تصریح کرد: چرا رانندگان تریلی و کامیون حین خستگی رانندگی کرده و از جاده فرعی تردد می‌کنند‌، در یکی از حوادث اخیر راننده تریلی از جاده فرعی استفاده کرده و باعث آن حادثه در سنندج شد.

وی افزود: شرکت‌های اتوبوسرانی نیز مسئول هستند؛ اتوبوس‌ها را کنترل کنند؛ سرنشینان باید کمربند ایمنی را ببندند؛ همچنین موتور سواران که قشر زحمتکش بوده و ۸۵ درصد برای تامین معاش از موتور سیکلت استفاده می کنند باید مقررات را رعایت کرده و در اتوبان‌ها خلاف جهت حرکت نکنند چرا که در صورت تصادف، سهم تقصیر برایشان تعیین می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
13
...خودرو سازان داخلی...با جون مردم بازی می کنن
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
1
12
درود به شرف شما سردار اما کو گوش شنوا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
2
4
میدونی چرا؟ چون یه عده هموطن داریم که اگه پراید بشه 1 میلیارد بازم خونه اش رو میفروشه میخره! چون حس میکنه از همسایه، از باجناق، از جاری و ... عقب تره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
9
انها تولید میکنند چرا شما شماره گذاری میکنید همه در این مواقع گناه را گردن دیگری میاندازند . چند سال پیش سال 90 میگفتید پراید بالای 15 سال اجازه نمیدهیم تو بین شهری تردد کند کجا اجرا کردید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
3
سردار همین خیابانهای تهران که شده پارکینگ عمومی یک کاری کن
جاده و ماشین پیش کش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
5
پاسخ خودروسازان : ایربگ مگه باید موقع تصادف باز بشه؟ اون فقط برای اینه که یه پارچه اونجا بزاریم و برای هر کدوم خدا تومن پول بگیریم در زمین احتمالا رانندگان نسخه فول خودرو رو خریداری نکردن مگه نه تو نسخه فول باز میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
6
چون نون خوبی توشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین