کد خبر: ۷۴۸۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷

اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات حقوقی و قضایی به یمن

معاون امور بین الملل قوه قضائیه از آمادگی آموزش و انتقال تجربیات نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران به نظام قضایی یمن خبر داد.
اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات حقوقی و قضایی به یمن
آفتاب‌‌نیوز :

«کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با رئیس و نمایندگان مجمع حامیان کودکان مقاومت که با حضور سرکنسول یمن برگزار شد، اظهار داشت: محور مقاومت باید به طور مناسبی در عرصه بین‌المللی معرفی شود. محور مقاومت توسعه طلبی نیست، بلکه ایستادگی و مقاومت در قبال رژیم‌های سلطه‌گر، متجاوز و اشغالگر و حمایت از مردم تحت ستم و مظلوم است و هدف مقدسی دارد.

غریب آبادی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای یمنی و سفیر ایران در یمن شهید ایرلو، افزود: یمن مظلوم‌ترین کشور در غرب آسیا است. حتی با توجه به عمق فاجعه در عراق و سوریه که گروه‌های تروریستی و داعش به آنجا ورود پیدا کردند و عمده زیرساخت‌ها نابود شد و زنان و کودکان زیادی جان خود را از دست دادند، ولی کشورهایی بودند که از حاکمیت عراق و سوریه حمایت می‌کردند، اما در یمن به دلیل تحریم و محاصره هوایی جلوی ارسال کمک های بشردوستانه نیز به ملت مظلوم این کشور گرفته شد.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: با وجود شرایط یمن که شرایط بسیار سختی است، ولی مقاومت مردم یمن، مقاومتی مثال زدنی است. جمهوری اسلامی ایران در رساندن صدای مظلومیت کشورهای منطقه به خصوص یمن و فلسطین به جهانیان، یک طرف موضوع است و در تمامی سازمان های بین المللی همواره نمایندگان ایران درباره شرایط سخت مردم یمن و فلسطین ابراز نگرانی کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره ضعف رسانه‌ای در حمایت از کودکان و مردم مظلوم یمن، گفت: متاسفانه شاکله ساختار رسانه ای جهانی تحت تحت نفوذ غربی هاست، ولی می‌توان با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت سازی در کشورهای منطقه و استفاده از ظرفیت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، در سازمان های بین المللی حقوق پایمال شده کودکان و مردم مظلوم یمن را پیگیری کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین آمادگی این ستاد برای آموزش به سمن های یمنی جهت حضور فعال در عرصه بین المللی و دفاع از حقوق مردم مظلوم یمن را اعلام کرد.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در خاتمه در پاسخ به درخواست سرکنسول یمن درخصوص انتقال تجربیات و ارتباطات قضایی دوجانبه، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش، انتقال تجربیات و ظرفیت سازی آمادگی داریم به نظام قضایی یمن کمک کنیم.

سرکنسول یمن نیز در این نشست ضمن قدردانی از کمک‌ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم یمن، گفت: در طول ۷ سال جنگ تحمیلی یمن ، هزاران جنایت علیه مردم یمن از سوی ائتلاف انجام شده است.

وی با ابلاغ سلام گرم وزیر دادگستری یمن به دبیر ستاد حقوق بشر، افزود: مردم یمن به خاطر تحریم ها و جنایات بیشمار ائتلاف تجاوز، تحت شدیدترین فشارها و ظلم قرار دارند.

سرکنسول یمن با انتقاد از سکوت مجامع و سازمان های بین المللی و حقوق بشری در قبال ملت یمن، گفت: از شما به عنوان دبیر ستاد حقوق بشر درخواست کمک و حمایت در حوزه های حقوقی و قضایی و بین المللی داریم.

در ادامه این نشست «سید عباس پیغمبری»، رئیس مجمع حامیان حقوق کودکان مقاومت، گفت: تمرکز ما بر بحث کودکان محور مقاومت است و باید این حوزه را تقویت کنیم و از کودکان مظلوم قربانی در جنگ ها با استفاده از فضای دیپلماسی و فضای مجازی از آنها حمایت کنیم.

وی افزود: در این زمینه باید هدف گذاری هایی منسجمی با کمک ستاد حقوق بشر صورت گیرد تا صدای این کودکان مظلوم در عرصه بین المللی شنیده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین