کد خبر: ۷۴۸۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

جزئیات اختلاس در خاوران

رئیس دادگستری شهرستان ری گفت: ۲ نفر در مراودات بخشدار سابق خاوران همکاری داشته اند که حکم جلب آن‌ها توسط بازپرس شعبه صادر شده و تحت تعقیب قرار دارند و تحقیقات بیشتر در این پرونده ادامه دارد.
جزئیات اختلاس در خاوران
آفتاب‌‌نیوز :

داریوش قاسمی زاده رئیس دادگستری شهرستان ری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به دستگیری بخشدار سابق خاوران اظهار کرد: جرم اصلی بخشدار سابق خاوران؛ ارتشاء، اختلاس، جعل، فاکتور سازی، مدرک سازی و برداشت وجوهات است. بر اساس یافته‌های این پرونده، بخشدار سابق خاوران در مراودات ۲ همدست داشته که یک نفر از بستگان و یک نفر نیز به واسطه ارتباط کاری بوده است لذا حکم جلب آن‌ها نیز توسط بازپرس شعبه صادر شده و تحت تعقیب قرار دارند.

رئیس دادگستری شهرستان ری با اشاره به فاکتور سازی‌های مختلف افزود: بر اساس مدارک موجود مشخص‌شده در یک روز ۶۰ فقره فاکتور به منظور پرداخت بهای سوخت برای خودرو‌های بخشداری به میزان هر فاکتور ۴۰ لیتر صادر شده که میزان صدور فاکتور با توجه به تجهیزات موجود در بخشداری نشانگر فاکتور سازی است.

قاسمی زاده در ادامه تصریح کرد: در بخش بعدی تخلفات صدور فاکتور ۳۵ میلیون تومانی در زمینه مجتمع اقامتی در یکی از استان‌ها صورت گرفته و این در حالی است که مجتمع‌های اقامتی مربوط به استانداری یا وزارت کشور بوده و هزینه اقامت در آن بسیار کمتر است و بر اساس مشاهدات فاکتور سازی صورت گرفته است. فاکتور‌هایی نیز وجود دارد که متهم مدعی است مبالغ را در اختیار ادارات یا ارگان‌ها قرار داده است که در نهایت مشخص‌شده به لحاظ آشنایی با یکی از اقوام برنج فروش فاکتور سازی کرده و بسیاری از فاکتور‌ها نیز جعلی بوده است. بخشدار خاطی در حال حاضر در بازداشت موقت به سر می‌برد و چنانچه تحقیقات تکمیل شود با قرار متناسب‌تری آزاد خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان در پایان خاطرنشان کرد: میزان اختلاس در حال حاضر مشخص‌شده، اما به دلیل اینکه پرونده در دست تحقیق قرار دارد احتمال افزایش یا کاهش این موضوع وجود دارد لذا مبلغ نهایی در پایان پرونده اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین