کد خبر: ۷۴۹۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

روابط روحانی و سردار سلیمانی چگونه بود؟/ بازنشر یک نامه تاریخی

بعد از انتشار مصاحبه سردار حاجی‌زاده، برخی چهره‌های جریان اصولگرا سعی کردند با استناد به این اظهارات، روابط روحانی و سردار شهید سلیمانی را به گونه‌ای نشان دهند که سردار سلیمانی میانه خوبی با رئیس‌جمهور سابق نداشته و از مخالفان سرسخت روحانی بوده است. با این حال، برخی برای رد این ادعا به نامه سردار سلیمانی خطاب به روحانی در سال ۹۷ اشاره می‌کنند و بر این باورند که روابط فرمانده نیروی قدس سپاه و رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم آنگونه نبوده که این افراد ادعا می‌کنند.
روابط روحانی و سردار سلیمانی چگونه بود؟/ بازنشر یک نامه تاریخی
آفتاب‌‌نیوز :

مصاحبه اخیر سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه و طرح برخی اظهارات و ادعا‌ها در خصوص جلسه فرماندهان ارشد سپاه با حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری، حاشیه‌های زیادی را در پی داشته است.

به گزارش آفتاب نیوز؛ برخی اعضای کابینه دولت روحانی به اظهارات سردار حاجی‌زاده واکنش نشان داده و انتشار جزئیات آن جلسه به صورت یک طرفه و همچنین ادعای مطرح شده به نقل از سردار شهید سلیمانی خطاب به روحانی را تکذیب و اقدامی غیراخلاقی دانسته‌اند.

بعد از انتشار مصاحبه سردار حاجی‌زاده، برخی چهره‌های جریان اصولگرا سعی کردند با استناد به این اظهارات، روابط روحانی و سردار شهید سلیمانی را به گونه‌ای نشان دهند که سردار سلیمانی میانه خوبی با رئیس‌جمهور سابق نداشته و از مخالفان سرسخت روحانی بوده است.

با این حال، برخی برای رد این ادعا به نامه سردار سلیمانی خطاب به روحانی در سال ۹۷ اشاره می‌کنند و بر این باورند که روابط فرمانده نیروی قدس سپاه و رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم آنگونه نبوده که این افراد ادعا می‌کنند.

سردار سلیمانی در سال ۹۷ و در پی سخنان روحانی در واکنش به تهدیدهای اسرائیل و آمریکا در خصوص صادرات نفت و تهدید به بستن تنگه هرمز، نامه‌ای به روحانی نوشت که بازتاب گسترده‌ای داشت. این نامه را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
برادر بزرگوار جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

آنچه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد، مبنی بر اینکه اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد و بیانات بسیار ارزشمندی که در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات و افتخار است.

حقیر به عنوان سرباز ولایت و این ملت سرفراز و با همه جان به حضور جنابعالی عرض می‌کنم: این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و داریم و می‌بایست باشد. شما با سخنان حکیمانه ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزیز، ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز نمودید.

دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح می‌بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم.

 برادرتان قاسم سلیمانی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین