کد خبر: ۷۴۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۸

جاسوسان آمریکایی در بلاروس

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: درپی اخراج ده دیپلمات آمریكایی از خاك بلاروس سازمان امنیت ملی این كشور موسوم به «K.G.B» جزییات بیشتری از اهداف شبكه جاسوسی امریكا را فاش كرد كه در ماه مارس(فروردین) گذشته تحت پوشش سفارت آمریكا در مینسک فعالیت داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب،«والری نادتاچایف» رئیس مركز كمیته امنیت ملی بلاروس گفت: «شبكه جاسوسی امریکا با عنوان «گروه نظارت و كشف» تلاش می كردند با دسترسی به اطلاعات محرمانه در تصمیم گیری های كلان دولت بلاروس اخلال ایجاد كنند».

وی افزود : «سرپرستی این شبكه جاسوسی برعهده «كورت فینلی» مستشار امنیتی سفارت آمریكا بود كه به طور همزمان از ماموران FBI نیز بود و همین مسئله باعث شد فعالیت این گروه مورد سوء ظن سازمان امنیت ملی بلاروس قرار گیرد كه با تحقیقات گسترده در نهایت این شبكه جاسوسی متلاشی شد».

این مقام بلاروسی گفت : «همه افرادی كه با این گروه همكاری داشتند از سفارت آمریكا اخراج شده‌اند و اتباع بلاروسی نیز كه با این گروه همكاری می كردند در بازداشت به سر می برند».

با تیره شدن روابط بلاروس و امریكا و كاهش شمار كاركنان سفارت امریكا در بلاروس، مقامات امریكایی تهدید كرده‌اند كه گزینه های مختلفی را برای اقدام تلافی جویانه علیه بلاروس در دست بررسی دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین