کد خبر: ۷۴۹۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مردم می‌بینند که هر چه سخن می‌گویند به جایی نمی‌رسند

هاشمی‌طبا: خطرهای گسترده‌ای پیش رو است، مردم دست به اعتراض می‌زنند

سیدمصطفی هاشمی‌طبا گفت: وقتی مردم می‌بینند که هر چه سخن می‌گویند به جایی نمی‌رسند، دست به اعتراض می‌زنند. حتی ممکن است اعتراض‌ها به همین میزان باقی نماند و اگر مشکلات حل نشود، شاهد درگیری‌های قومی باشیم
هاشمی‌طبا: خطرهای گسترده‌ای پیش رو است، مردم دست به اعتراض می‌زنند
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمصطفی هاشمی‌طبا گفت: افزایش فشار اقتصادی بر مردم، کار را به جایی رسانده که ناهنجاری‌های اجتماعی رو به افزایش گذاشته است؛ به این معنی که وقتی طبقه متوسط در سال‌های گذشته به شدت تحت فشار قرار گرفت و حتی به گفته برخی جامعه‌شناسان سیاسی از بین رفت، دو طبقه مرفهان و فرودستان در رویاروی یکدیگر قرار گرفتند که چنین شرایطی بی‌تردید می‌تواند پیامدهای خطرناکی را در پی داشته باشد.

با پدیده گسترش پاکباختگان مواجهیم

سید مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی، درباره این موضوع گفت: «به نظر من صرفا فاصله طبقاتی در ایران وجود ندارد بلکه امروز مردم ناامید شده‌اند. ناامیدی در وجود مردم ریشه دوانده و آینده‌ای پیش روی مردم دیده نمی‌شود. به بیان دیگر ممکن است عده‌ای فقیر باشند اما در عین حال امیدوار باشند اما وقتی فردی هم فقیر است هم ناامید می‌شود پاکباخته و امروز با پدیده گسترش پاکباختگان مواجهیم».

او ادامه داد: «حتما در چنین شرایطی آینده‌ای روشن پیش‌بینی نمی‌شود و این فقر و ناامیدی گسترده پیامدهای جانبی بسیار خطرناکی را به دنبال دارد که یکی از آنها مهاجرت شدید از روستاها به حاشیه‌های شهرها خواهد بود».

هاشمی‌طبا گفت: «با پول‌پاشی و کارت نان به مردم دادن مشکلات حل نمی‌شوند. مسئولان باید کلی‌نگر باشند و هر چه سریع‌تر بحران معیشتی مردم را حل کنند وگرنه مشخص است که خطرهای گسترده‌ای در پیش رو است».

او درباره استمرار اعتراض‌های صنفی هم اظهار کرد: «وقتی مردم می‌بینند که هر چه سخن می‌گویند به جایی نمی‌رسند، دست به اعتراض می‌زنند. وقتی کشاورزی در شرق اصفهان می‌بیند که آب خشک شده است، چه باید بکند؟ تا چه‌قدر باید خویشتن‌دار باشد؟ خویشتن‌داری هم حدی دارد. حتی ممکن است اعتراض‌ها به همین میزان باقی نماند و اگر مشکلات حل نشود، شاهد درگیری‌های قومی باشیم».

هاشمی‌طبا در پایان درخصوص برخی اظهارات از سوی مسئولان و برخی رسانه‌های رسمی گفت: «کسی که در شرایط فقر گسترده سخنانی را مطرح می‌کند که نمک بر زخم مردم باشد، از روی حماقت حرف زده است و اگر وضعیت اسف‌بار اقتصادی و از سوی دیگر تمسخرهایی که صورت می‌گیرد، ادامه یابد، حتما شرایط برای مسئولان سخت خواهد شد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین