کد خبر: ۷۴۹۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

باکو ۲۱ زندانی ایرانی را آزاد کرد

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از انتقال ۲۱ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور خبر داد.
باکو ۲۱ زندانی ایرانی را آزاد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

فتاح احمدی اظهارداشت: با پیگیری‌های مستمر وزارتخانه‌های دادگستری و امور خارجه و در راستای اجرای موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، امروز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ تعداد ۲۱ محکوم ایرانی که سه تن از آن‌ها از بانوان هستند از مرز آستارا وارد کشور شدند که عمده جرایم این محکومان همراه داشتن موادمخدر و قرص‌های روانگردان و کدیین بوده که برخی از آن‌ها بیش از ۱۱ سال از عمر خود را در زندان‌های باکو سپری کرده‌اند.

وی به هموطنانی که قصد سفر به کشور‌های همسایه دارند توصیه کرد پیش از انجام سفر، ابتدا از قوانین آن کشور آگاهی یابند و به تذکرات و هشدار‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران توجه کنند و از پذیرش هرگونه بسته‌های امانتی در مرز‌ها حتی از نزدیکان خود همچنین همراه داشتن قرص‌های آرامبخش، کدئین، روانگردان و ترک اعتیاد خودداری کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز توجه داشته باشند که همراه داشتن حتی یک عدد قرص استامینوفن کدئین مساوی با محکومیت به حبس طویل المدت است. اکنون تعدادی محکوم به حبس در زندان‌های کشور آذربایجان حضور دارند که عمده آن‌ها به دلیل بی‌توجهی به مقررات آن کشور به این معضل گرفتار شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین