کد خبر: ۷۴۹۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

ادامه کشمکش‌ها میان بابدن و جمهوری‌خواهان بر سر برجام

«واشنگتن فری بیکن» طی گزارشی نوشت که کشمکش‌ها میان دولت آمریکا و قانون‌‌گذاران جمهوری‌خواهان کنگره بر سر احیای برجام و نحوه اجرای تحریم‌ها علیه ایران طی یک سال گذشته ادامه داشته است.
ادامه کشمکش‌ها میان بابدن و جمهوری‌خواهان بر سر برجام
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه اینترنتی «واشنگتن فری بیکن» طی گزارشی نوشت که کشمکش‌ها میان دولت «جو بایدن» رییس‌جمهوری آمریکا و قانون‌‌گذاران جمهوری‌خواهان کنگره بر سر احیای برجام و نحوه اجرای تحریم‌ها علیه ایران طی یک سال گذشته ادامه داشته است.

بر اساس این گزارش، ارزیابی سیاست خارجی یک ساله رهبران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان حاکی از آن است که دولت بایدن بیش از ۱۲ نوبت در تحقیقات نهاد قانونگذار آمریکایی درباره مذاکرات برجامی وین و نحوه اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه ایران کارشکنی کرده است.

کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان به عنوان بزرگ‌ترین فراکسیون محافظه‌کاران در کنگره آمریکا، اعلام کرد که بیش از ۱۲ نامه به دولت بایدن ارسال کرده و در آن‌ها خواستار دریافت اطلاعاتی درباره چگونگی اجرای تحریم‌های ایران در سال گذشته شده اما پاسخ روشنی از دولت دریافت نکرده است.

به گفته این جمهوری‌خواهان، دولت بایدن تلاش می‌کند درباره وضعیت مذاکرات و نحوه اجرای تحریم‌ها، اطلاعاتی در اختیار این گروه از قانون‌گذاران قرار ندهد.

کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان همچنین با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، اعلام کرد که با گذشت یک سال از آغاز به کار دولت بایدن، ایران ثروتمندتر، قوی‌تر و به دستیابی به سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر شده است.

در ادامه ادعا شده است که دولت بایدن در اجرای تعهدات خود برای اجرایی کردن تحریم‌های علیه ایران، عملکردی قاطعانه نداشته است.

جمهوری خواهان مدعی شده‌اند که در حالی که دولت بایدن از لحاظ فنی بسیاری از تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران در دولت سابق آمریکا را لغو نکرده است، اما به صورت غیر مستقیم از طریق عدم اجرای این تحریم‌ها، طرف ایرانی را برای ورود مجدد به برجام تشویق می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین