کد خبر: ۷۴۹۸۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
گفت و گوی آنتونی بلینکن با وزیر خارجه روسیه درباره ایران

وزیر خارجه آمریکا: مذاکرات وین به لحظه تعیین‌کننده‌ای رسیده

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که در ژنو به سر می برد، اظهار داشت هنوز پنجره ای برای بازگشت به برجام وجود دارد.
وزیر خارجه آمریکا: مذاکرات وین به لحظه تعیین‌کننده‌ای رسیده
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در ژنو سوئیس پس از دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران افزود که وزیر امور خارجه روسیه و من این فرصت را داشتیم درباره ایران گفت و گو کنیم، نمونه‌ای از این که چگونه آمریکا و روسیه می‌توانند با یکدیگر در مورد مسائل امنیتی مورد نگرانی مشترک همکاری کنند.

بلینکن ادامه داد گفت و گوها با ایران درباره بازگشت متقابل به پایبندی کامل به برجام به لحظه تعیین کننده ای رسیده است.

وی درعین حال در راستای بکارگیری تاکتیک ضرب الاجل برای فشار وارد کردن به ایران در مذاکرات ادعا کرد اگر در چند هفته آینده توافقی حاصل نشود، پیشرفت‌های هسته‌ای ایران بازگشت به توافق سال ۲۰۱۵ را غیرممکن می‌کند.

وزیر خارجه دولت بایدن روز گذشته نیز در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه آلمان برغم ادعاها اظهار داشت ارزیابی شخصی من پس از گفت و گو با همه همکارانم این است که بازگشت به پایبندی مشترک به برجام همچنان ممکن است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که به آلمان سفر کرده است، روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترک با آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان گفت که همراه انگلیس، فرانسه، آلمان و جوسپ بورل نماینده اتحادیه اروپا درباره مذاکرات جاری با ایران و بازگشت مشترک به اجرای کامل برجام گفت‌ وگو کردیم.

این مقام ارشد دولت بایدن با بکارگیری تاکتیک ضرب الاجل برای فشار بر تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین ادعا کرد: ما در زمان حساس و تعیین کننده ای هستیم، می توانیم این مذاکرات را به یک نتیجه موفق برسانیم و به نگرانی های اصلی همه طرف ها رسیدگی کنیم اما زمان رو به اتمام است.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و مذاکره‌کنندگان سرگرم تبدیل ایده‌ها به کلمات و جملات هستند. راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌هایی که ایران بر آن تاکید دارد، دو موضوع مهم در روند مذاکرات وین است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
1
1
آمریکای ضعیف و ساده‌لوح.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین