کد خبر: ۷۵۰۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

رسوایی دیگری در پلیس بریتانیا؛ ۳ سال زندان برای افسری که به عنوان عکاس، مخفیانه از برهنگی زنان فیلم می‌گرفت

دو مامور پلیس دیگر لندن نیز در ماه دسامبر به دلیل گرفتن عکس از دو خواهر مقتول و اشتراک گذاری عکس‌ها در واتس اپ به زندان محکوم شدند.
رسوایی دیگری در پلیس بریتانیا؛ ۳ سال زندان برای افسری که به عنوان عکاس، مخفیانه از برهنگی زنان فیلم می‌گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

یک افسر پلیس ضد تروریسم لندن که به فیلمبرداری از ده‌ها زن برهنه بدون اطلاع آنها متهم شده بود، روز جمعه به سه سال زندان محکوم شد. پرونده جدیدی که دوباره اعتبار پلیس پایتخت بریتانیا را زیر سوال برد.

انیل کوربر ۴۰ ساله دوربین‌های مخفی در عینک، ساعت، خوشبو کننده هوا و شارژر تلفن کار می‌گذاشت و از زنان برهنه عکس و ویدئو می‌گرفت.

به گزارش یورونیوز؛ کوربل خود را یک عکاس حرفه‌ای دنیای مد جا زده بود و تصویری از خود در لباس خلبانی منتشر کرده بود و در سایت ها خود را علاقمند به عکس گرفتن از زنان مدلینگ معرفی می‌کرد.

این افسر سابق پلیس، زمانی که زنان می‌خواستند لباس خود را عوض کنند و یا برهنه عکس بگیرند، از آنها مخفیانه فیلم می‌گرفت و آنها را برای خود ذخیره می‌کرد

ماموران در جریان دستگیری وی، تصاویر ۵۱ زن را روی هارد دیسک پلیس پیدا کرده بودند.

قاضی مارتین ادموندز اعلام کرد که نتایج تحقیقات و بررسی‌ها نشان نمی‌دهد که نیل کوربل از حرفه خود به عنوان افسر پلیس برای یافتن یا ارعاب قربانیانش سوء استفاده کرده باشد.

کوربل در دادگاه گفته بود که از اقدام خود در تهیه فیلم از زنان برهنه لذت می‌برده است.

در دادگاه رسیدگی به این پرونده تنها سه تن از زنان قربانی حضور داشتند، یکی از زنان قربانی گفته است که حس اعتمادش نسبت به پلیس را از دست داده است، قربانی دیگری هم گفته است از اینکه از اعتماد او سواستفاده شده عمیقا حس منفی و خشم دارد و تاکید کرد که این رفتار تاثیری منفی بر علاقه و انگیزه او به حرفه‌اش به عنوان مدل، بر جای گذاشته است.

رسوایی‌های پی در پی برای پلیس لندن

در ماه سپتامبر (شهریور) گذشته پرونده تجاوز و قتل دختر جوانی به نام سارا اروارد به دست یک پلیس، جامعه بریتانیا را تکان داد.

در این پرونده، وین کازینز، پلیس ۴۸ ساله ویژه حفاظت از مراکز دیپلماتیک، سارا اورارد را در خیابان، به طور غیرقانونی بازداشت کرد. کازینز سپس به سارای ۱۹ ساله تجاوز کرد، او را کشت و در نهایت جسد او را آتش زد.

دو مامور پلیس دیگر لندن نیز در ماه دسامبر (آذر) به دلیل عکس گرفتن از دو خواهر مقتول و به اشتراک گذاشتن عکس‌ها در واتس آپ به زندان محکوم شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین