کد خبر: ۷۵۰۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

نامه دبیرکل حزب اعتماد ملی به ریاست قوه قضاییه درباره زندانیان سیاسیی

دبیر کل حزب اعتماد ملی درباره وضعیت زندانیان سیاسیی به رییس قوه قضاییه نامه نوشت.
نامه دبیرکل حزب اعتماد ملی به ریاست قوه قضاییه درباره زندانیان سیاسیی
آفتاب‌‌نیوز :

الیاس حضرتی در این نامه خطاب به حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت کیوان صمیمی بهبهانی و درخواست بررسی پرونده وی با حضور هیات منصفه و به صورت علنی آورده است: جناب محسنی اژه ای اخیرا در مسیر ایجاد تحول و تعالی در قوه قضاییه با همت شما اقداماتی در حال انجام است که امیدواری به تحقق عدالت را افزون کرده است.

وی در این نامه با اشاره به بخشنامه قوه قضاییه درباره «حقوق بازداشت‌شدگان، رعایت کرامت آنان و نحوه نظارت بر بازداشتگاه‌ها» اظهار کرده است: تاکید شما برای فعال کردن محاکم مرتبط با جرائم سیاسی حتی در سطح استانها از جمله این اقدامات است. شاید چندین دهه قبل باید این اقدامات انجام می شد اما ما قدرشناس همه کسانی هستیم که در جهت بهبود اوضاع کشور کاری انجام می دهند و کامیابی آنان در این مسیر آرزوی ماست.

دبیر کل حزب اتحاد ملی در پایان این نامه خواهان اصلاح روند تبدیل جرم سیاسی به جرم امنیتی و محاکمه متهمان سیاسی در دادگاه های خاص، تجدید رسیدگی به جرائم متهمان سیاسی بر اساس قانون جرم سیاسی، در نظر گرفتن تخفیفات جدی و فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان سیاسی و همچنین برخورداری این زندانیان از امکانات و حقوق شان در زندان شد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین