کد خبر: ۷۵۰۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸

کرملین: علت اصلی بروز مشکلات پیرامون اوکراین، غرب است

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت، این هیجانات اطلاعاتی غرب است که مقصر افزایش تنش‌ها در اطراف اوکراین محسوب می‌شود، نه روسیه.
کرملین: علت اصلی بروز مشکلات پیرامون اوکراین، غرب است
آفتاب‌‌نیوز :

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: در مجموع ما می‌گوییم و می‌خواهیم توجهات را به این حقیقت جلب کنیم که افزایش تنش‌ها درباره مساله اوکراین به دلیل اقدامات اطلاع رسانی و قاطعانه از سوی آمریکا و ناتو است و منظور من از این اطلاع رسانی، هیجانات اطلاعاتی است که شاهدش هستیم.

به گزارش اسپوتنیک، هیجان‌های غربی همراه با دروغ پردازی و اخبار جعلی است. گزارش‌ها درباره برنامه‌های ادعایی مسکو در تخلیه سفارتش در کی‌یف به تخلیه سفارت آمریکا در این شهر منجر شده است.

سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد: اتهامات درباره احتمال قطع تامین گاز روسیه به اروپا یک نمونه واضخ درباره هیجانات جعلی است. بله این نمونه دیگری از هیجانات ساختگی است. هیجانات یا همان هیستری از طریق گزارش‌های جعلی و رسانه‌های تحریک آمیز است. این نمونه واضحی است.

این مقام دولت مسکو همچنین گفت: روسیه همیشه به صورت کامل به تعهداتش در قبال تامین گاز به اروپا پایبند بوده و هرگز دلیلی برای تردید در این مورد وجود نداشته است.

سخنگوی کرملین درباره پیشنهاد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به منظور برگزاری نشست روسیه-اوکراین نیز گفت: مسکو و آنکارا درباره این نشست احتمالی بین اردوغان و همتای روسش، ولادیمیر پوتین گفت‌وگویی نداشتند.

اردوغان اخیرا گفته بود که آنکارا می‌خواهد یک دیدار رو در رو بین روسای جمهور روسیه و اوکراین ترتیب دهد و گفت‌وگو بین دو طرف را تسهیل کند. در پاسخ، کرملین گفت که چنین نشستی در کار نیست، چرا که کی‌یف همچنان به تعهدات خود تحت توافقنامه مینسک عمل نمی‌کند و به طور انبوه تسلیحات وارد می‌کند.

وی ادامه داد: نیروهای روسی نمی‌توانند افزایش فعالیت‌های نظامی اوکراین را در نزدیکی مرزهای کشور ببینند و به آن بی تفاوت باشند. اول اینکه شما باید از وزارت دفاع در این باره سوال بپرسید. دوم هم چنین اقداماتی از سوی ناتو و افزایش فعالیت‌های آن در نزدیکی مرزها ما از سوی ارتش روسیه با بی اعتنایی همراه نخواهد بود چون آنها مسئول امنیت روسیه هستند. سوم هم اینکه هنوز رزمایش‌ها، مانورهای نظامی و ساخت و سازهای نظامی در منطقه ادامه دارد.

سخنگوی کرملین همچنین گفت:‌ روسیه انتظار دارد در این هفته ایالات متحده به پیشنهادات مسکو در مورد تضمین‌های امنیتی و همچنین پاسخی جداگانه از سوی ناتو پاسخ کتبی بدهد.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره واکنش ناتو گفت که مسکو نیز منتظر پاسخ جداگانه این ائتلاف است چراکه ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز وعده داده است.

پسکوف همچنین افزود: گزارش‌های رسانه‌ها درباره درخواست ادعایی شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین از رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر عدم آغاز جنگ در دونباس در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن، جعلی است.

روز شنبه، پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از یک دیپلمات در چین گزارش داد که رئیس جمهوری این کشور از پوتین خواسته تا در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن به اوکراین حمله نکند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت که گزارش بلومبرگ "نه تنها جعلی است، بلکه یک عملیات اطلاعاتی ویژه سرویس‌های مربوط به آمریکاست.

پسکوف همچنین به اظهارات دولت لندن هم درباره برنامه‌های احتمالی مسکو برای روی کار آوردن یک رئیس جمهوری حامی روسیه در اوکراین اشاره کرد و گفت که اینها هم ساختگی و جعلی هستند.

وی خاطرنشان کرد: کی‌یف تعداد زیادی نیرو و تجهیزات نظامی را در خط تماس دونباس متمرکز کرده که این امر نشان دهنده آمادگی برای اقدامات تهاجمی است. تهدید اقدامات تحریک آمیز از سوی کی‌یف در دونبال در حال حاضر و حتی نسبت به قبل هم بسیار بالاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین