کد خبر: ۷۵۰۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

این اشتباه هنگام خوردن پرتقال سلامت شما را تهدید می‌کند

در این روز‌های سرد زمستان یکی از میوه‌هایی که در میان‌وعده‌ها مصرف می‌کنیم، پرتقال است که با وجود همه حس طراوت و تازگی که به ما می‌دهد طبیعت سردی دارد.
این اشتباه هنگام خوردن پرتقال سلامت شما را تهدید می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

همه خوراکی‌های موجود مناسب سلامت ما نیستند و گاهی یادمان می‌رود هنگام گرسنگی باید سراغ سالم‌ترین‌ها برویم. شاید باورتان نشود، ولی دقیقا همین اشتباه کوچک می‌تواند سلامت ما را تهدید کند. یکی از این اشتباه‌ها در مورد نوشیدن آب پرتقال است که در ادامه خواهید خوانید چرا.

بحبوحه کار‌های روزمره گاهی ما را از این نکته غافل می‌کند که همه خوراکی‌های موجود، مناسب سلامت ما نیست. گاهی یادمان می‌رود در لحظه گرسنگی باید سراغ سالم‌ترین‌ها برویم. شاید باورتان نشود، ولی دقیقا همین اشتباه کوچک می‌تواند سلامت ما را تهدید کند. در این روز‌های سرد زمستان یکی از میوه‌هایی که در میان‌وعده‌ها مصرف می‌کنیم، پرتقال است که با وجود همه حس طراوت و تازگی که به ما می‌دهد طبیعت سردی دارد.

گونه‌های ترش، ملس، توسرخ و حتی شیرین این میوه خوشمزه اگرچه به سطح ویتامین C بدن کمک شایانی می‌کند، اما در شرایطی که در هوای سرد وارد معده شود، می‌تواند باعث برخی مشکلات گوارشی شود و از آنجا که این مشکلات به افزایش سطح مایعات ناخواسته در بدن منجر می‌شود، می‌تواند رطوبت اعضای مهم بدن را افزایش دهد و جاذب برخی ویروس‌ها نیز باشد.

اما راه‌حل کجاست؟ این معما را قرن‌هاست که همه‌مان حل کرده‌ایم، ولی گاهی به علت نداشتن زمان یا مشغولیت‌های ذهنی یادمان می‌رود. بله نمک! نمک ساده‌ترین نوع مکمل مصرف پرتقال است که باعث کاهش رطوبت حاصل از مصرف این میوه در بدن می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین