کد خبر: ۷۵۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۹
دبیر ستاد عملکرد ربع‌قرن دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد:

هجوم به دانشگاه آزاد اسلامی برای انحراف افکار عمومی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر ستاد عملکرد ربع‌قرن دانشگاه‌آزاد اسلامی گفت: «طرح مسائل مختلف در مورد دانشگاه‌آزاد اسلامی و مدیریت آن و توهین به دانشجویان آن برای انحراف افکار عمومی از مشکلات اقتصادی تورم وگرانی است».

حمزه کرمی، دبیر ستاد عملکرد ربع‌قرن دانشگاه‌آزاد اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتقادات اخیر به دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی همواره مورد هجوم و انتقاد افرادی بوده است ولی به نظر می‌رسد، طی سال‌های اخیر این انتقادات از حالت طبیعی خارج شده است».

وی افزود:‌ «قبلاً گفته می‌شد که این دانشگاه مال پول دارهاست و یا اساتید آن از دانشگاه سراسری اخراج شده‌اند و یا نمره پولی و .... که در حقیقت نوعی جوسازی بود ولی برخوردهای سال‌های اخیر دارای جنبه تخریبی است و هیچ‌گونه انتقاد اصلاح‌گرایانه‌ای در آن وجود ندارد و بیشتر حسادت به آقای جاسبی است».

وی ادامه داد: «این روند در حالی شکل گرفته که روزنامه‌هایی که با پول بیت‌المال اداره و منتشر می‌شوند و سایت‌هایی که از منابع مالی دولت استفاده می‌کنند به آن دامن می‌زنند و هر روز شاهد مصاحبه‌هایی از آقای زاکانی به عنوان رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از آموزش عالی هستیم، که مسائلی را در مورد دانشگاه آزاد مطرح می‌کند».

کرمی گفت:«این در حالی است که گزارش این هیات ابتدا باید در کمیسیون مربوطه در مجلس مطرح شود و سپس در صحن علنی مجلس قرائت شود و پس از آن هیات رئیسه آنرا به مبادی زیربط منتقل می‌کند تا روال قانونی خود را طی کند و یا توسط رسانه‌ها منتشر شود».

این استاد دانشگاه ادامه داد: «روند مصاحبه‌های آقای زاکانی و دیگران خلاف این روال قانونی است و بحث مناظره‌ها و انتقال اخبار توسط این افراد اصلاً‌ مبنای درستی ندارد واصولاً‌ بیشتر جوسازی است و مدرک مستدلی را ارائه نمی‌دهند».

دبیر ستاد عملکرد ربع‌قرن دانشگاه‌آزاد اسلامی، در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اقدام سایت «الف» در انتشار طرح ناپسندی از دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: «در این تصویر که از سوی سایت «الف» وابسته به احمد توکلی نماینده مجلس منتشر شده است دانشجویان به گوسفند تشبیه شده که از سردر دانشگاه آزاد بیرون می‌آیند و انتشار چنین تصاویری اصلاً‌ توجیه عقلانی ندارد و چرا کسانی که ادعای اصولگرایی می‌کنند، واضح‌ترین اصول اخلاقی را رعایت نمی‌کنند؟ و چرا به دانشجویان زحمت‌کش این دانشگاه توهین می‌کنند؟».

کرمی ادامه داد: «دانشگاه آزاد جور تمامی دولت‌های گذشته را در ترویج آموزش‌عالی کشیده است و با خدمات خود بسیاری از مسائلی را که دولت‌های گذشته با آن مواجه بوده‌اند را مرتفع ساخته است و حالا به جای تشکر و کمک به ارتقای کمی و کیفی آن برای آن جوسازی می‌کنند و ریشه این رفتارهای و برخوردها سیاسی است و نشان از نوعی بی‌توجهی به منافع و مصالح ملی دارد،‌ اکنون بیش از یک‌ونیم میلیون نفر در دانشگاه آزاد‌‌اسلامی مشغول به تحصیل هستند و وجود همین افراد در جامعه پتانسیل بسیار زیادی را برای ناهنجاری‌های اجتماعی و امنیتی ایجاد می‌کند، در حالی که دانشگاه آزاد با آموزش این افراد و ارتقای سطح دانش آنها، نیروهایی توانمند به جامعه تحویل می‌دهد و این کار آقایان در توصیف دانشجویان این دانشگاه به گوسفند یعنی تحریک کردن دانشجویان که شما به خیابان بریزید یعنی اینکه جلوی مراکز قدرت در جمهوری اسلامی تجمع کنید. آیا آقای توکلی انتظار دارد که دانشجویان مقابل مجلس تجمع کنند؟ و علیه ایشان شعار دهند و چرا باعث ایجاد تنش در جو عمومی دانشگاه می‌شوند».

کرمی با ذکر این نکته که ریشه برخوردها سیاسی و برای انحراف جامعه از مشکلات کنونی تورم و گرانی و تضعیف معیشت مردم است، ادامه داد: «مدیریت دانشگاه آزاد در طول 25 سال فقط با پول مردم برای خود مردم آموزش عالی ایجاد کرده و بسیاری از مشکلات را حل کرده است، در حالی که افرادی با بودجه‌های میلیاردی نفت و درآمدهای دولت یک دهم ایشان در جامعه تاثیر ندارد، ایجاد واحدهای دانشگاهی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور و فراهم کردن زمینه آموزش‌عالی برای آحاد جامعه و دختران و پسرانی که توانایی رفتن به شهرهای دوردست از منطقه مسکونی‌شان را ندارند، بزرگترین خدمات را به کشور انجام داده است به عنوان مثال بعضی امکانات دانشگاه آزاد نظیر آزمایشگاه لیزر و فیزیک اتمی واحد علوم و تحقیقات در خاورمیانه بی‌نظیر است و حتی دانشجویان دانشگاه شریف هم از آن استفاده می‌کنند و باید به آقای جاسبی دست مریزاد گفت که منشاء چنین خدماتی بوده است».

کرمی ادامه داد: «در حالی که کشور را گرانی مسکن و مشکل تورم و فقر روزافزون تهدید می‌کند، آقایان به جای پرداختن به مسائل اصلی کشور و رفع تنگناهای معیشتی به مدیریت دانشگاه آزاد گیر داده‌اند و سعی دارند با فرافکنی، افکار عمومی را از ناتوانایی‌های خودشان در حل این مسائل منحرف کنند و اگر با آقای جاسبی وهیات امنای دانشگاه آزاد مشکل دارند، اعلام کنند ولی دانشگاه آزاد را تضعیف نکنند».

کرمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر شایعه احتمال برکناری آقای جاسبی از سوی هیات امنا، گفت: «این شایعات از اساس دروغ و بی‌پایه است و در جهت تضعیف آقای جاسبی است، در حالی که هیات امنای دانشگاه آزاد از ایشان راضی است و قصد هیچ‌گونه تغییری درا ین زمینه را ندارد واین گونه اخبار ناشی از بی‌توجهی سایت‌های مخالف دانشگاه آزاد و خدمات آن است و مدیریت دانشگاه هیچ توجهی به این شایعات ندارد و خود را درگیر حاشیه نمی‌کند و این گونه رسانه‌ها بیشتر با نشر این اخبار کذب و انتشار توهین به دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی فقط خودشان را خراب می‌کنند و برنامه‌های کوتاه‌مدت آنها در نشر این اخبار از اساس غلط است».

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد بحث طرح شده از سوی بعضی افراد مبنی بر عدم معرفی آقای جاسبی به شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: «حضرت امام خمینی(ره) طی یادداشتی که در زمان تاسیس دانشگاه آزاد به حاج احمدآقا دادند و این یادداشت نیز به دست مقام معظم رهبری در آن موقع رسیده آقای جاسبی را به عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کردند و ایشان توسط امام (ره) به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی منصوب گردید، پس می‌بینیم که ایشان هم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم منصوب امام (ره) در این شورا هستند و بیش از بیست سال است که ایشان عضو این شورا هستند و جایگاه حضرت امام (ره) که از جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی بالاتر است و هیات امنای دانشگاه آزاد همچنان از وی حمایت می‌کند و ایشان را مدیر کارهای بزرگ می‌داند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۱
0
0
با سلام
من واقعا از تحليل درست واينكه ايشان به اين صراحت واقعيت ها ودستاوردهاي دانشگاه آزاد را اعلام نمودند تشكر مي كنم .چه خوب است همه انسان ها واقع گرا باشند ودر بيان مطالب فقط خدا را در نظر بياورند نه مانند آقاي ...كه درست در هنگامي كه انتخابات دور دوم مجلس در حال شكل گيري است براي تبليغات خود از ابزار نشزيه دولتي وتيتر مخالفت با دانشگاه آزاد اسلامي استفاده مي كند .يعني واقعا اين آقاي ...كه رپيس كميسون تحقيق وتفحص نيز مي باشد مردم را خيلي ببخشيد چي گير آوردند؟لطفا نظرات را بدون سانسور درج نماپيد.با تشكر امير - ف - اصانلو
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۱
0
0
واقعا از حرفاتون ممنونم
كسي نيست از دانشگاه پيام نور انتقاد كنه كه به اومدن علي احمدي يك شبه ظرفيت پانصد هزار نفري جديد ايجاد كرد.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۱
0
0
بسم ا... الرحمن الرحيم
تحليل بسيار زيبايي بود در هر حال ناديده گرفتن زحمات يك مجموعه كه از مبنا با نيت صادقانه تشكيل شده است و در طي مدت كوتاهي به بالاترين نقطه هاي افتخار رسيده است نشان از خصاپص بد انسان هاست و مطمپنا طرح اين مساپل ريشه در نيات فردي ُ منفعتت طلبي ُ قدرت طلبي و غيره دارد در صورتيكه اين افراد مي بايست امروزه دانشگاه آزاد اسلامي را به عنوان يك الگو براي ديگر بخش هاي اقتصادي ُ آموزشي ُ فرهنگي و ... به لحاظ يك ابزار مناسب بكار گيرند .
عليرضا . د
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین