کد خبر: ۷۵۰۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

هتک حرمت پس از جواب رد دادن به خواستگار

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام از شناسایی عامل ایجاد مزاحمت یکی از شهروندان در فضای مجازی خبر داد.
هتک حرمت پس از جواب رد دادن به خواستگار
آفتاب‌‌نیوز :

"محسن نادی" اظهار کرد: درپی مراجعه یک شهروند خانم به پلیس فتا استان با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از حضور شاکی و اخذ اظهارات وی، با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکی مورد شناسایی قرار گرفت و در ادامه با هماهنگی مقام قضایی در پلیس فتا حاضر شد.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ایلام ادامه داد: متهم پرونده پس از رویارویی با مستندات ضمن اعتراف به جرم خود اقرار کرد مدتی قبل با شاکی آشنا شده و به خواستگاری شاکی پرونده رفته که از سوی خانواده وی با پاسخ منفی روبرو شده است و به انگیزه انتقام جویی اقدام به ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر شخصی شاکی کردم.

نادی گفت: از مشکلات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تسویه حساب‌های شخصی افراد در فضای مجازی و اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگران است که برابر ماده‌ی ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و برابر قانون با اینگونه افراد برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان در تعامل با دیگران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رعایت احترام به حریم خصوصی افراد را همواره مد نظر داشته باشند، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با شماره مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را به کارشناسان ما اطلاع دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین