کد خبر: ۷۵۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۱

گواردیولا مربی بارسلونا شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با شکست سنگین و تحقیرآمیز چهار بر یک بارسلونا در خانه رئال مادرید، مقامات باشگاه کاتالونیایی تصمیم گرفتند «فرانک ریکارد» را برکنار کنند و «جوزپه "پپ" گواردیولا» را جانشین او سازند.

به گزارش سرویس ورزش آفتاب، ریکارد در پایان فصل از بارسلونا خواهد رفت. او که دو قهرمانی در لیگ اسپانیا و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را برای تیمش به ارمغان آورده بود، بعد از دو بازی باقی‌مانده این فصل دیگر جایی بر روی نیمکت بارسا نخواهد داشت.

«خوان لاپورتا»، مدیر بارسلونا در این باره می‌گوید: «تصمیم گرفتیم در پایان این فصل، ریکارد را اخراج کنیم و پپ گواردیولا را به جایش بیاوریم. ریکارد موفقیت‌هایی هم برایمان کسب کرد، ولی در دو فصل گذشته بخت هم با ما یار نبوده است.» 

گواردیولا 37 ساله، کاپیتان سابق و اسطوره بارسلونا است و بیش از 250 بار با پیراهن این تیم بازی کرده است. او تجربه چندانی در مربی‌گری ندارد ولی باشگاه احترام فراوانی به او می‌گذارد و به همین دلیل او را به مربی باتجربه‌تری مثل «ژوزه مورینیو» ترجیح داده است.
لاپورتا می‌گوید: «پپ گواردیولا دانش، جاه‌طلبی و اعتماد به نفس لازم را داراست.»

ریکارد در سال 2003 به بارسلونا آمد و بعد از شروع دشواری که داشت، بارسلونا را به سطح اول فوتبال دنیا بازگرداند. اما در دو سال گذشته، او بسیار ناموفق بوده است. پارسال آن‌ها در روزهای آخر قهرمانی لیگ را به رئال واگذار کردند و مصیبت‌هایشان امسال هم ادامه یافت. بارسلونا امسال در لیگ اسپانیا سوم خواهد شد، که به آن معنی است که باید فصل بعد در یک بازی حذفی پیروز شود تا به لیگ قهرمانان اروپا راه یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین