کد خبر: ۷۵۰۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

فرق بین افسردگی پس از زایمان و گرفتگی خلق چیست؟

کارشناس مامایی گفت: شدت گرفتگی خلق دو هفته بعد از زایمان کاهش پیدا می‌کند اما افسردگی پس از زایمان مدت طولانی‌تری ادامه پیدا می‌کند.
فرق بین افسردگی پس از زایمان و گرفتگی خلق چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

فائضه صالحی در رابطه با افسردگی پس از زایمان و گرفتگی خلق، اظهار کرد: افسردگی پس از زایمان با گرفتگی خلق بعد از زایمان متفاوت بوده و گرفتگی خلق ناشی از تغییرات هورمونی پس از زایمان بوده و شایع‌تر است.

وی با بیان اینکه شدت گرفتگی خُلق پس از زایمان حدود ۲ تا ۳ هفته بعد از زایمان کمتر می‌شود، افزود: حمایت روحی از مادر، اصلی‌ترین راه درمان گرفتگی خُلق یا بیبی بلوز است.

این پزشک با بیان اینکه افسردگی پس از زایمان تنها برای هفته‌های اول بعد از زایمان نیست و مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند، تصریح کرد: افسردگی پس از زایمان باعث می‌شود مادر از پس زندگی روزمره خود هم برنیاید که نیاز به مراجعه به متخصص و انجام درمان دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که کدام مادران در معرض خطر افسردگی پس از زایمان هستند، گفت: افرادی که سابقه اضطراب، افسردگی یا اختلالات روانی دیگر دارند بیشتر در معرض افسردگی پس از زایمان هستند.

صالحی با بیان اینکه افرادی که بارداری ناخواسته داشتند و نتوانستند با تولد فرزند کنار بیایند، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی پس از زایمان هستند، خاطرنشان کرد: درمان افسردگی پس از زایمان اگر زودتر آغاز شود، نتیجه بهتری می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین