کد خبر: ۷۵۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۰

صربستان در آستانه انتخابات پارلمانی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: 22 حزب نامزدهای خود را برای انتخابات پارلمانی صربستان معرفی كرده اند و حزب دموكراتیک به رهبری رییس جمهور طرفدار غرب و مخالفان آن حزب ملی گرای رادیكال صربستان و حزب دموكراتیک صربستان از مهم ترین احزاب حاضر در انتخابات هستند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، روند تبلیغات انتخابات مجلس صربستان حول دو موضوع محوری پیوستن به اتحادیه اروپا و كوزوو قرار داشت، موضوعاتی كه این كشور را در سه ماه اخیر دچار بحران سیاسی كرده است.

رهبران احزاب و تشكیلات سیاسی با تبلیغات رسانه ای و حضور در گردهمایی ها به تبلیغ دیدگاه های خود پرداختند و از مردم خواستند برای تعیین سرنوشت آینده كشور در انتخابات عمومی فردا شركت كنند.

یك شهروند صرب كه دو برادر خود را در بمباران های ناتو در سال 1999 از دست داده است آمریكا را عامل همه گرفتاری های كشورش توصیف و با نزدیك سازی به اروپا مخالفت كرد.

وی گفت: «در انتخابات شركت می كند تا مخالفت خود را با آمریكا و اتحادیه اروپا نشان دهد زیرا آمریكا ثروت همه كشورها را غارت و با تجاوز به دیگر كشورها آنها را اشغال می كند و برای همه كشورها از جمله عراق، ایران، كویت و صربستان گرفتاری ایجاد كرده است و قصد دارد با زور كوزوو را از صربستان جدا کند و این مجلس است كه می تواند با آن مقابله كند».

یك شهروند دیگر صرب با تاكید بر اینكه صربستان در وضع خاصی و بر سر دوراهی قرار گرفته است شركت خود را در انتخابات برای تقویت جناح طرفدار غرب توصیف كرد و گفت: «می خواهد كشورش جایگاه خود را در اتحادیه اروپا پیدا كند».

انتخابات زودهنگام صربستان به گفته بوریس تادیچ، رئیس جمهور این كشور در برهه حساسی برگزارمی شود كه وی آن را همه پرسی سرنوشت ساز برای كشورش توصیف كرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین