کد خبر: ۷۵۱۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

قرنطینه امیکرون ۱۰ روز است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زمان قرنطینه امیکرون ۱۰ روز است و اگر کسی بخواهد این قرنطینه را زودتر از ۱۰ روز پایان دهد، باید دو تست PCR منفی به فاصله ۲۴ ساعت داشته باشد.
قرنطینه امیکرون ۱۰ روز است
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سید جواد حسینی در رابطه با تصیمات ستاد مقابله با کرونای استان درخصوص نحوه فعالیت مدارس با توجه به وضعیت شیوع امیکرون اظهار کرد: اگر مدرسه‌ای دچار مشکل شود در مورد آن مدرسه با توجه به میزان کلاس‌های درگیر درخصوص تعطیلی کلاس‌ها یا مدرسه تصمیم‌گیری می‌شود. تصمیم گیری کلی در مورد کلاس‌های حضوری به ستاد کرونای استان مربوط است، اما درحال حاضر تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته نشده است.در حوزه اصناف و حمل‌ونقل، تصمیم‌گیری‌ها در سطح ملی است.

وی در مورد زمان دوران قرنطینه امیکرون گفت: زمان قرنطینه امیکرون ۱۰ روز است و اگر کسی بخواهد این قرنطینه را زودتر از ۱۰ روز پایان دهد، باید دو تست PCR منفی به فاصله ۲۴ ساعت داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در توصیه به کارمندان ادارات عنوان کرد: افرادی که علائم ندارند زودتر واکسینه شوند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را نیز انجام دهند.

حسینی با بیان اینکه در تزریق واکسن آسترازانکا، مقررات را عوض نکرده‌ایم و طبق قاعده کشور و دنیا پیش می‌رویم، گفت: توصیه ما به افراد زیر ۵۰ سال این است که واکسن آسترازانکا را تزریق نکنند. از افرادی که دو دوز واکسن آسترازانکا را دریافت کرده‌اند هم برای تزریق دوز سوم آسترازنکا تعهد گرفته می‌شود اما در حال حاضر واکسن آسترازانکا موجود نیست و دلیل انتشار اطلاعیه درمورد تزریق واکسن آسترازانکا هم مدیریت واکسن‌های موجود بود؛ واکسنی درکار نیست که بخواهیم بزنیم یا نزنیم.

وی در خصوص اخبار منتشرشده از فوت چند نفر پس از تزریق واکسن و نگرانی مردم برای دریافت دوز سوم اضافه کرد: توصیه ما به مردم این است که واکسن خود را تزریق کنند و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

گفتنی است؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کرونا مبتلا شده و در دوران قرنطینه به سر می‌برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین