آفتابنیوز : آفتاب: رئیس سازمان بازرسی كل كشور در جلسه شورای اداری استان کهکیلویه و بویراحمد ضمن بیان ویژگیهای پاسخگویی مطلوب اعلام کرد:«پاسخگویی باید صریح، سریع و صحیح باشد»، وی روند پاسخگویی به مردم در دستگاهها را دچار مشكل خواند و گفت:«برخی به دلیل تأخیر طولانی در پاسخگویی دستگاهها، علیرغم گرفتن پاسخ مثبت،ناراضی هستند».
به گزارش خبرنگار سرویس حقوقی آفتاب رئیس سازمان بازرسی كل كشور با بیان اینکه نظارت بر دستگاهها دلیل بر ضعف آنها نیست. افزود: «سازمان بازرسی كل كشور با هدف پیداكردن جرم یا تخلف، دستگاهها را نظارت و بازرسی نمیكند بلكه كار بازرسی، پیشگیری از تخلف و سوءجریان است. نیازی با اشاره به اهمیت نظارت اعلام کرد: هر مدیری كه نظارت قوی بر مجموعهاش اعمال نماید، موفقتر است».
نیازی در تبیین سیاستهای این سازمان خاطرنشان كرد: «سازمان بازرسی كل كشور واقعیات عملكرد دستگاهها را اعم از مثبت یا منفی، گزارش میكند».
محمد نیازی با بیان اینكه اصلاحگری مهمترین رویكرد سازمان بازرسی كل كشور است، افزود: در سال گذشته قریب به 2500 گزارش در این سازمان تهیه شد كه بیش از 80 درصد آن حاوی پیشنهادهای اصلاحی برای بهبود روند امور اداری دستگاهها بوده است
وی این حجم از پیشنهادهای اصلاحی را نشاندهنده این است كه سازمان بازرسی به دنبال اصلاح سیستم اداری كشور و دستگاههاست.
وی افزود: «یكی از برنامههایی كه سازمان بازرسی كل كشور به دنبال آن است، پاسخگوكردن مدیران و دستگاهها به مردم است. وی افزود: سازمان بازرسی كل كشور بر دستگاهها نظارت میكند تا با انجام به موقع كارشان، در قبال مردم پاسخگو بوده و آنان را تكریم نمایند».