کد خبر: ۷۵۳۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
درگیری خارج از مرزهای سیاسی مازندران بود

حمله مسلحانه ۱۰۰ شکارچی نقابدار به محیطبانان میانکاله

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: درگیری شکارچیان با محیطبانان در تالاب میانکاله مربوط به مرزهای جغرافیای سیاسی مازندران نبود و در حوزه استان گلستان رخ داد که البته طی روزهای اخیر مدیریت شد.
حمله مسلحانه ۱۰۰ شکارچی نقابدار به محیطبانان میانکاله
آفتاب‌‌نیوز :

روح‌الله سلگی اظهار کرد: درباره حادثه درگیری شکارچیان و محیطبانان در تالاب میانکاله و جزیره آشوراده ذکر چند نکته ضروری است که به نظر می‌رسد در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این که در بعضی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی عنوان شده که این درگیری در مازندران رخ داده، در حالی که محل وقوع حادثه در مرز‌های سیاسی مازندران صورت نگرفت، افزود: در حقیقت ما کلیت موضوع را تکذیب نمی‌کنیم، اما این امر مورد تاکید ماست که در حوزه مرز‌های جغرافیای سیاسی مازندران این اتفاق رخ نداده است.

معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: ما پاسخگوی مسائل سیاسی و امنیتی استان خودمان هستیم و این موضوع که تالاب میانکاله از نظر اکولوژیکی به طور کامل و حتی در محدوده استان گلستان تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران قرار دارد، موضوعی جداگانه است.

سلگی تصریح کرد: نکته مهم دیگری که مورد توجه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی قرار نگرفته و باید اشاره شود، مدیریت شدن موضوع طی روز‌های اخیر است؛ به طوری که طبق پیگیری‌های انجام شده و به گفته مسئولان مرتبط، این افراد با ورود نیروی انتظامی متفرق شدند و طی دو روز اخیر منطقه در آرامش کامل قرار داشت. مساله دیگر نیز برجسته‌سازی این حادثه است. شدت ماجرا در حدی نبود که به آن پرداخته شد و خوشبختانه با درایت محیطبانان و نیروی انتظامی موضوع مدیریت شد.

معاون سیاسی استاندار مازندران درباره پیامی که در صفحه شخصی اش عصر روز چهارشنبه منتشر کرد و بروز شائبه تکذیب وقوع حادثه در پیامش نیز گفت: به عنوان مسئول حوزه امنیتی و سیاسی استان اظهاراتم مربوط به مرز‌های جغرافیای سیاسی استان است. در آن پیام کوتاه نیز عنوان کردم که حمله مسلحانه شکارچیان در مازندران منتشر نشده است. در حقیقت وقوع حمله توسط شکارچیان در مازندران تکذیب شد، نه اصل وقوع ماجرا. حفظ و امنیت محیط زیست مازندران برای ما یک اولویت و اصل مهم محسوب می‌شود و طبیعتا با هر اقدامی که محیط زیست این استان را تهدید کند طبق قانون برخورد می‌شود.

سلگی خاطرنشان کرد: به این موضوع واقف هستیم که مرز‌های سیاسی جدا از مرز‌های اکولوژیکی است و تالاب میانکاله طبق ضوابط و مقررات زیست‌محیطی کشور توسط اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران مدیریت می‌شود، اما از نظر مدیریت در حوزه تقسیمات کشوری و مرز‌های جغرافیای سیاسی شرایط برای اظهارنظر متفاوت است.

حمله شکارچیان نقابدار به محیطبانان مازندرانی در مرز‌های استان گلستان طی روز‌های اخیر که تصاویر آن روز چهارشنبه در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد تا کنون واکنش‌های زیادی بین دوستداران و کنش‌گران محیط زیست داشت.

حدود یکصد شکارچی با نقاب‌هایی بر صورت و همراه داشتن سلاح گرم در روز‌های اخیر به تالاب میانکاله و جزیره آشوراده رفتند و با محیطبانان اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران مواجه شدند که این مواجهه درگیری‌هایی را نیز به دنبال داشت که خوشبختانه به کسی آسیب وارد نشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین