کد خبر: ۷۵۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۵
به دنبال فضا سازی مجامع صهیونیستی علیه ایران ابراز شد؛

استرالیا بدنبال محاکمه احمدی نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ «کوین راد» نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش بدنبال شکایت از محمود احمدی نژاد به جرم تشویق خشونت علیه اسرائیل است و احضار رئیس جمهور ایران به دادگاهای جهانی را دنبال می کند. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، نخست وزیر استرالیا در اظهاراتی مداخله جویانه نسبت به مواضع یک کشور دیگر، اظهار داشت که دولت او در پی یافتن راه‌های قانونی برای شکایت و احضار رئیس جمهور ایران به دادگاه‌های عدالت جهانی به جرم رواج خشونت علیه یهودیان است.

«راد» چهارشنبه اعلام کرد: «محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران سخنانی ضد یهودی خود را به طور مداوم تکرار می‌کند و باید در جامعه بین‌الملل محکوم شود».

نخست‌وزیر استرالیا در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: «رئیس جمهوری ایران بیانات غیرعادی خود علیه یهودیان را مداوم مطرح کرده و گفته است اسرائیل باید از نقشه جهان پاک شود، در حالی که موقعیت اسرائیل در جهان از دید جوامع بین‌الملل مشروعیت دارد». 

او در ادامه افزود:« دادستان عالی در حال حاضر به دنبال یافتن راه مناسبی از طریق مراجع قانونی است».

او با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد علیه رژیم صهیونیستی گفت: «این یک تهدید توخالی نیست و در جهان اسلام تاثیرگذار است». گفتنی است راد پیش از انتخابات به کمیته یهودیان متعهد شده بود که در صورت انتخاب شدن علیه احمدی‌نژاد اقدام کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۶
0
0
به به. خوبه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین