کد خبر: ۷۵۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۹
آیت الله هاشمی شاهرودی:

انحلال دادسراها، عامل نابسامانی در دستگاه قضایی بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضاییه که مردادماه امسال دوره تصدی اش بر این قوه به پایان می‌رسد، در جمع دادستان‌های کل کشور از احیای دادسراها به عنوان دستاورد ارزشمند نظام قضایی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حقوقی آفتاب، رئیس قوه قضائیه در همایش دادستان‌های سراسر کشور به مناسبت پنجمین سال احیای دادسراها، در سالن اجلاس کنفرانس سران اسلامی تاکید کرد: «دادسرا در نظام قضایی ما منبعث از قانون اساسی است که جایگاه رفیعی برای دادستانی کل کشور در نظر گرفته است».

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره بر این امر که حتی ظالم‌ترین حکومت‌ها نیز شعار عدالت سر می‌دهند و کار خودشان را عادلانه جلوه می‌دهند تصریح کرد: «عدالت فقط در گفتن آسان است».

وی ادامه داد: «لازمه عدالتمند شدن دستگاه قضایی استقلال در نظر و رای،تدبیر قضایی است».

شاهرودی خاطرنشان کرد: «اگر قرار باشد سیستم در اختیار کسانی باشد که خودشان طرف دعوای با مردم هستند، عدالت در دستگاه قضایی آسیب خواهد دید».

هاشمی شاهرودی در ادامه احیا دادسراها را موجب تحسین و اعجاب حقوق‌دانان اعلام کرد.

رئیس شورای عالی قضایی با اشاره تلویحی به انحلال دادسرا در دوره ریاست پیشین این قوه، گفت: «انحلال دادسراها و ایجاد دادگاه‌های عام عامل نابسامانی در دستگاه قضایی بود».

وی یادآور شد: «مقام معظم رهبری بارها از اینکه دادسراها براساس قانون اساسی احیا شده است از قوه قضاییه قدردانی کرده اند».

رئیس قوه قضاییه در ادامه این همایش از ارسال لایحه قانون آیین‌داری دادرسی کیفری به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

شاهرودی تاکید کرد: «براساس قانون آیین‌دادرسی کیفری جدید، توسعه نظام قضایی و دادستانی در ساختارها و محتوا شامل حال قوه قضاییه خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین