کد خبر: ۷۵۵۰۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
اختصاص ۹ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالا‌های اساسی

هشدار درباره حذف ناگهانی ارز ۴۲۰۰ تومانی

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۹میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰تومانی ویژه تأمین کالا‌های اساسی از سوی کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد.
هشدار درباره حذف ناگهانی ارز ۴۲۰۰ تومانی
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زندیان در مورد حذف ارز ترجیحی در بودجه سال آتی اظهار داشت: حذف یکباره ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالا‌های اساسی تبعات و جو روانی منفی در جامعه به دنبال داشت. گرچه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تاثیر آنچنانی روی قیمت کالا‌های اساسی نداشت، اما شرایط روانی جامعه آمادگی پذیرش این شرایط را نداشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بنده معتقدم ارز ترجیحی باید با اقتصاد خانوار همخوانی و به تدریج و شیوه مناسب حذف شود، تصریح کرد: طرح جایگزینی دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش یارانه‌ها به ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان نیز افزایش تورم و قیمت کالا‌های اساسی را به دنبال دارد، باید آثار این حجم نقدینگی نیز در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان محلس مخالف حذف ارز ترجیحی نیستند، گفت: باید دولت همه جوانب و پیش‌بینی‌های لازم را در نظر گرفته باشد که با حذف ارز ترجیحی کمترین آسیب به دهک‌های پایین و فقرا وارد شود.

زندیان با اشاره به مخالفت کمیسیون تلفیق مجلس با حذف ارز ترجیی اعلام کرد: در این کمیسیون ۹ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالا‌های اساسی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید آثار حذف ارز ترجیحی بررسی و کارشناسی شود، یادآور شد: نمی‌توان که با افزایش قیمت‌ها همچون افزایش یکباره قیمت بنزین که نارضایتی زیادی به‌دنبال داشت، کار‌ها و اقتصاد کشور را پیش برد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت و مجلس انقلابی که نمی‌تواند طرحی را تصویب کنند که برای نظام و اقتصاد خانوار‌ها هزینه داشته باشد، همانطور که کمیسیون تلفیق با هم‌افزایی با دولت در تصمیم‌گیری ارز ترجیحی به توافق و نتایج خوب رسیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین