کد خبر: ۷۵۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۷
دادستان شيراز با تاكيد بر نظريه اوليه كارشناسي دادستاني شيراز گفت:

دادستان فارس: قبل از همه به تروريستي بودن حادثه شيراز اذعان كرديم

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حجت السلام والمسلمین بانشی دادستان فارس از مجازات قاطع و قانونی عاملین حادثه تروریستی شیراز در روزهای آتی خبرداد.

دادستان شیراز در حاشیه همایش دادستانهای كل كشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس حقوقی آفتاب گفت:« دادسرای شیراز در دقایق اولیه حادثه فعال و قاضی ویژه ای برای بررسی این حادثه مامور شد». 

وی تصریح كرد : «برخی نظرات اولیه كارشناسی در خصوص علل حادثه شیراز دارای ابهامات و نواقصی بود كه ما با كارشناسان مربوطه در میان گذاشتیم ».

بانشی ادامه داد : «اكثریت كارشناسان دادسرای شیراز علیرغم نظریه اولیه برخی كارشناسان ، عامل انفجار را انسانی و عمدی تشخیص داده بودند».

وی افزود: «دو روز پس از اینكه كارشناسان ما به این جمع بندی رسیدند ، عوامل تروریستی در تهران دستگیر شدند».

دادستان شیراز ادامه داد: «با دستگیری این عوامل مشخص شد كه این حادثه تروریستی است ».
حجه السلام بانشی با تاكید بر این اعضای گروهك تروریستی وابسته به خارج از كشور بوده‌اند و ارتباطشان با بیگانگان محرز شده است،بر مجازات قاطع تروریستها در محكمه شرعی و صالحه تاكید كرد.

وی در ادامه این گفتگو در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب در خصوص اینكه « آیا جرم مشهود در مورد شركت های خصوصی مصداق دارد»؟ با اشاره به تعریف جرم مشهود خاظر نشان كرد: «ضابطین قضایی بلافاصله پس از اطلاع از وقوع جرم بایستی برای هر اقدامی از جمله وارد شدن یا بازرسی از محل جرم، نسبت به اخذ حكم قضایی اقدام نمایند».

دادستان شیراز با اشاره به این كه دادستان ریاست ضابطین را در هر حوزه قضایی بر عهده دارد از نظارت مستمر دادسرای شیراز بر مجموعه ضابطین تحت امر خود خبر داد.

 او همچنین تشكیل كلاس های آموزشی برای ضابطین را از جمله اقدامات دادستانی فارس به منظور آشنایی ضابطان با وظایف قانونی‌شان دانست. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین