کد خبر: ۷۵۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۷

خطیب جمعه تهران: بوش شیطان است ما از او توقعی نداریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله امامی کاشانی گفت:«بوش خودش شیطان است و ما از او توقعی نداریم اما از دولت‌ها، مجالس و مقامات كشورهای اسلامی این انتظار را داریم كه به ملت‌ها بیاندیشند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت‌الله امامی كاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت:« وضع استكبار و برنامه‌هایی كه برای كشورهایی همچون لبنان، ایران و جهان اسلام دارد، برای دنیای امروز كاملا مشخص است».

وی افزود:« بوش در هفته‌ پیش سخنرانی داشت و طی آن خطاب به كشورهای عربی گفت كه شما بدانید اسراییل تنها مشكل شما نیست، شما مشكل دیگری به اسم ایران دارید. حالا باید دید كه واقعا ایران چه مشكلی در منطقه آفریده است و اصلا چرا بوش این حرف را زده است». 

امامی کاشانی خاطرنشان كرد:« ایران كشوری است كه از موفقیت‌های كشورهای اسلامی در هر گوشه‌ای از جهان خوشحال می‌شود و آن را تایید می‌كند. اگر هم در گوشه‌ای از كشوری صهیونیست، مسلمانی را اذیت كند صدای ایران بلند می‌شود». 

وی با بیان این‌كه " حركات برخی مقامات سیاسی در دنیای اسلام در راستای حمایت از شیطان است" افزود:« بوش خودش شیطان است و ما از او توقعی نداریم اما از دولت‌ها، مجالس و مقامات كشورهای اسلامی این انتظار را داریم كه به ملت‌ها بیاندیشند. اگر سیدحسن نصرالله با اسراییل روبه‌رو می‌شود این عملی افتخارآمیز است. ضمن این‌كه ما به شیعه و غیر شیعه كاری نداریم، مهم مسلمان بودن است».

وی ادامه داد: «اگر جمهوری اسلامی، انرژی هسته‌یی صلح‌آمیز را به دست آورد، این افتخاری برای تمام دنیای اسلام است؛ چنان‌چه اگر در یمن یا كویت و یا سعودی چنین افتخاری به دست آید ما نیز افتخار می‌كنیم».

امام جمعه‌ موقت تهران درباره بسته پیشنهادی ایران نیز گفت:« این بسته در راه صلح و امنیت است؛ چراكه ایران جز آرامش چیز دیگری برای كشورهای جهان نمی‌خواهد». 

وی با بیان این‌كه " ما امروز وظیفه بسیار سنگینی در قبال صرفه‌جویی در مصرف آب داریم" تصریح کرد:« درخواست دولت در راه صرفه‌جویی درخواستی به‌جا و لازم است نسبت به صرفه‌جویی 10 تا 15 درصد آب توجه كامل داشته باشیم». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین